Hogyan mondjam el neked

Honlap kép, UX másképpen

A dal bizonyára ismerősen cseng és a szöveg is nyilván ott szuszog a fülünkben: hogyan mondjam el neked, amit nem lehet, mert szó az nincs, csak képzelet...
Persze volna azért vitám a felett, hogy szóval, pláne magyar szavakkal tényleg lehetetlen-e kifejezni bármit is, de azt minden további nélkül elfogadom - igen erősen marketingről lévén szó -, hogy a kép, akár álló, akár mozgó képről beszélünk, lehet rettenetesen kifejező eszköz.
Nézzünk is egy gyönyörű példát, mondjuk az O.C. szállodai ágyneműhuzatokat bemutató oldalról:

Ágyneműhuzat öröme - honlapkép
Ágyneműhuzatról árva szó sincs, mégis közvetíti a kép az O.C. ágyneműhuzat minőségét!

Nyugodt, boldogságot sugárzó, gyönyörű arc, a pihenés gyönyöre a szállodai ágyon - naná, hogy az O.C. szállodai textiljén, ágyneműjén és ágyneműhuzatán pihen a szállodai vendég.

Pedig erről árva szó sincs, mindezt a kép mondja a maga nyelvén.
Minderről meggyőződhetünk termékek magyar forgalmazójának honlapján. Itt persze többet is megtudhatunk a hosszú életet kínáló szállodai ágyneműkről, ágyneműhuzatokról, törölközőkről, fürdőköntösökről.
Nézzük csak: szállodai ágyneműhuzat

Telefonszámból is ért az ember

Persze van olyan helyzet, amikor akár térképpel, akár szóval, akár telefonszámmal is sokat lehet mondani, vagy legalábbis elősegíteni a honlap látogatóját, hogy információhoz jusson.
Erre is nézzünk egy példát!
Aki okostelefonon pillant rá a Világi Duguláselhárítás honlapjára, az egyetlen kattintással (koppantással) hívhatja a duguláselhárítás ügyeletesének mobil számát. Semmi tárcsázás, semmi cicózás - és máris elérhető a bajban a segítség.
Ez a megoldás kezd is általánossá válni! Míg a példaként hozott duguláselhárítós oldal WP-re íródott, ugyanezt a funkciót Joomla oldalon is egyszerűen megkaphatjuk.

Lám, a honlapokon nem csak szóból ért az ember :-)