Rekettye Gábor marketing könyve és a valóság

Rekettye Gábor: Kisvallalati-marketing c. könyvNem is olyan régen meglepve számoltam be egy konferenciáról (*), ahol a tudós professzorok reggeltől napestig képesek voltak úgy beszélni a blog műfajáról, hogy egyetlen mondat sem hagyta el a szájukat a gazdaságról.
Kedves web-barátom, Lucifer, a választások idején elemezte a pártok honlapjának nyitóoldalát, és megdöbbenve tapasztalta, hogy egyetlen egy alkalommal sem fordulnak elő azon a következő kifejezések: piac, verseny, hozzáadott érték...
Az is meglepett, hogy a 2012 évi Golden Blog egyik weboldalát így dicsérte, magasztalta a HVG által felkért zsűri: "...nem ...kisebb-nagyobb cégekre belőtt bizniszgeneráló oldal".

Vagyis joggal mondhatjuk, hogy a magyar kisvállalati közeg marketing tevékenysége nem áll se a tudomány, se a politika, se a mainstream hírközlés középpontjában, sőt enyhe lesajnálás lengi be a "bizniszgenerálást".

Ezért aztán bátornak kell tekintenünk a nemzetközi elismertségnek is örvendő Rekettye Gábor - akadémiai tagsággal is bíró - professzor urat, aki megírta a Kisvállalati marketing c. könyvének aktualizált változatát, a Marketing a magyar kisvállalatoknak c. könyvét (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2012).

Ráadásul azt írja a professzor úr szemérmetlen nyíltsággal  :-) könyve mottójául:

"Ezt a könyvet Önnek, a bátor és kitartó vállalkozónak ajánlom. Ön nélkül a gazdaság sem működne."

És ha belelapozunk a könyvbe, azonnal megállapíthatjuk: szín tiszta "bizniszgenerálásra" való felbujtás, a marketing alapvető fogalmai bőven alátámasztva a magyar kisvállalati gyakorlat példáival, mert azért mégiscsak van itt tudatosan művelt bizniszgenerálásra példa és nem csak elefántcsontból nagy a magyar pusztáról és a világpiac vidékeiről a felhozatal.

Örömmel látom a könyvben a széles merítést az internet tájairól, például kedves barátom, Héder Sándor Forlong-jának (***) esetleírását és... mit tesz isten, ennek a blognak az egyik bejegyzése (****) is szerepel a lapokon példaként.

Ám a könyvet nem emiatt ajánlom elolvasásra, hanem értéke, használhatósága miatt, vagyis azért, mert tudást, használható eszközöket ad a korszerű kisvállalati marketing fejlődéséhez.

***

Kapcsolódó és hivatkozott bejegyzések, weboldalak:

(*) Blog konferencián

(**) Héder Sándor, Forlong

(***) Pozicionálás

Óda az ISO minősítéshez

BLOG ÉS ONLINE MARKETING: AZ EGOTOTÁLIS MARKETING KONCEPCIÓJA