Keresőoptimalizálás számítástechnikus nélkül - marketing-szemlélet

Kemény fába vágtam a fejszém, amikor a BLOGSEARCH alatt techblog címen regisztráltam KERESŐOPTIMALIZÁLÁS nevű blogomat! Keresőoptimalizálás számítástechnikai mérnökök nélkül? Az lehetetlen!?

Rendszergazdák uralma a keresőoptimalizálásban?

Előljáróban szeretném leszögezni: tisztelője vagyok a számítástechnika minden ágának-bogának és képviselőjének, s amikor ezeket a sorokat írom, eszem ágában sincs marketinges-számítástechnikus villongást indítani! Ugyanis az a véleményem, hogy e két szakma együttműködése hozhat igazi eredményt!

Visszatekintek 15 év keresőoptimalizálást rejtő évre

Azon munkahelyek többsége  jelentős része, ahol megfordulok, olyan helyzetet mutat, amely szerint még a stratégia szintjén sem a marketinges a meghatározó "elem", hanem a jól-rosszul felkészült rendszergazda vagy számítástechnikus. Ez a helyzetkép nem az utóbbiakra, hanem az előbbiekre vet furcsa fényt!
(P.S. 2022. január. Emlékeztetnék, hogy ez a bejegyzés éppen 15 évvel ezelőtt született, tartalma inkább archív értéket képvisel és nem a jelenlegi, jobb állapotok tükre!)

Mindenesetre nem vagyok számítástechnikus, bár érdeklődve olvasok tech-oldalakat, ellesem a jó fogásokat pl. Szipeter közérthetően megfogalmazott blogjából, s újabban nagy-nagy örömmel "forgatom" a WP pont hu friss "oldalait", amely hallatlanul sokat segít nekem bukdácsolásaim során!

(Korábban blog-o-tom blogját faltam, s önzetlen segítségéért ezúton is köszönetet mondok!)

Mindennek ellenére most bebizonyosodott, mármint az Első Magyar Keresőoptimalizálási Verseny során, amelyet megnyertem (Pillangószív), hogy iskolai számtech. tudás nélkül, autódidakta módon szerzett ismeretekkel, alapvetően MARKETING-SZEMLÉLETTEL is lehet valaki eredményes!

Tehát jómagam nem valamiféle technikai vonulattal rukkolnék itt elő, hanem marketingszemlélettel, stratégiai és taktikai észrevételekkel.

Feltéve persze, ha erre is van igény!

***

Ajánlom még: