Ne félj az Üzleti blog elnevezéstől

Olvas valaki üzleti blog címszó alatt?

A tény, hogy 2007-ben a Golden Blog versenyben a freeblogon elhelyezett Gerillamarketing blogom ért el sikert, akkor még a freeblogon - ez engem is meglepett.
Az meg különösképp, hogy az ÜZLETI BLOG kategóriában jutott a legjobbnak mondott 10 közé!
A kedves látogatók egy része felhorkant: brrr, micsoda badarság, ki is olvasna üzleti blogot!

Pedig nem volt ok félelemre: nem árultam én ott semmit - se póló, se parfőm, se táblacsoki nem vicsorgott a látogatóra, egyáltalán semmi árunak nevezhetőt nem kínáltam! Csupán mondtam a magamét, zömmel a gerillamarketingben szerzett tapasztalataimról, a csatangoló blogger bozótban felszedett bogáncsai azok a gondolatok. Igaz, rendezve valamennyire...

Ma már persze más a helyzet, az üzleti blogoknak már olyan erős vállfaja is kialakult mint a webáruház!

Marketing megmondó

Amikor előadást tartunk, blog- vagy honlap bejegyzést teszünk közzé, esetleg esszét írunk a valamiről, teszem azt a marketingről, igen jól jöhet egy-egy frappáns idézet, amellyel "feldobhatjuk" művünket. Éppen ezért magam is elkezdtem gyűjteni olvasmányaimból a nagy mondásokat, amelyek vagy frappáns megfogalmazásukkal vagy tartalmuknál fogva lényeges dolgot mondanak el úgy, hogy közben intellektuális gyönyörűséget is okoznak!

Olyasmire gondolok például, mint amit Ogilvy mond A reklámról c. könyvében:

"Ha az újság ragaszkodik ahhoz, hogy jelöld meg a művedet a hirdetés szóval, szedesd negatív dőlt nagybetűkkel. Akkor senki sem fogja elolvasni."

Nos, a gyűjtést az online marketing és a gerillamarketing területén megkezdtem:

online marketing szakértő

Reményeim szerint hamarosan tekintélyes gyűjteményre teszek szert!

Olyat olvastam, hogy

Olvasom a Honey Magazinban:

 "...az abszolút karrierista ember néhány alapelvet feltétlenül betart. Ilyen az aktív jelenlét:
Nem az a fontos, hogy sokat dolgozzunk, - aki valóban sokat dolgozik, az nincs igazán szem előtt -, hanem az, hogy mindig szoros kapcsolatban álljunk azokkal a vezető munkatársakkal, akik a vállalatnál már valóban számítanak valamit. Körülöttük kell sürögni – forogni, és meggyőzni őket arról, hogy a tőlük kapott információkat csakis a vállalat érdekében használjuk fel. Ez a gyors karrier alapvető stratégiája."

Hát, ehhez a sündörgéses módszerhez azért gyomor is kell. De remélem, a haladás e nélkül is működik!