Webmarketing Workshop a PTE Marketing Tanszékén

A Pécsi Tudományegyetem Maketing Tanszékének megtisztelő meghívására tegnap igen izgalmas előadások részese lehettem, sőt magam is lemérhettem, hogy egy elméletileg jól felkészült társaság körében milyen visszhangra lelnek a blogok világához kapcsolódó gondolataim. A rendezvény az Első Pécsi Webmarketing Workshop néven vonul majd be a tanszék évkönyvébe.

A workshop érdekes képet nyújtott a vállalati honlapok értékelésében.
Gyarmatiné Dr. Bányai Edit (PTE KTK) átfogó képet nyújtott a magyarországi helyzetképről, a foghíjakról, arról, hogy még mindig igen sok vállalkozás nélkülözi a webes megjelenést, vagy ha fenn is van a hálón, nem azzal az igénnyel, hogy az tükre legyen a vállalkozásnak, s pláne nem úgy, hogy az hatékonyan szolgálhassa az adott cég marketing céljait.
Sok a csillogó-villogó, ámde érték nélküli honlap.

Németh Ágota (Dél-Dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal) bepillantást engedett egy állami feladatokat ellátó, minisztériumi irányítás alá tartozó hivatal webes működésének kulisszatitkaiba, korlátaiba.
Valaki "fogást keresett rajta", mondván, ilyen helyen nyilván nem is figyelik a látogatói statisztikákat, mire Ágota szépen kivetítette a hivatal honlapjának Google Analytics diagramjait, élőben, egyenesben, azaz online. (Ezen én nem lepődtem meg, Ágota a korábbi munkahelyének portálján okos cikkeket írt a webről, például a keresőoptimalizálásról is, aki az Interneten jobban kiismeri magát, az szerintem nagyon tud!)

Horváth Attila (Bélyegző Express, Budapest) ismeri a módszert, miként lehet a figyelmet felkelteni!
- Háromszor mentem csődbe, mire rájöttem az Internet és a pénzügyi tervezés fontosságára! - jelentette ki, majd hozzátette, hogy a korábban szokásos offline piaci ösvényhez képest az Internet egy nyolcsávos autópálya.
Nincs ember, aki egy ilyen gondolatsorra ne kapná fel a fejét :-)
Aztán nagyon szép és praktikus, elméletileg alátámasztott eladásösztönzést támogató tippsor következett tőle, az üzleti célú honlap és blog összefüggésében.

Dr. Fojtik János adjunktus, a rendezvény házigazdája e ponton el is időzött kicsit, a pénzügyi tervezés fontosságánál, mondván, hogy ezt már-már olyan természetesnek vesszük, mármint hogy a vállalkozásoknál VAN pénzügyi tervezés, hogy nem is beszélünk róla, pedig lám, mégiscsak kellene!

Jómagam a blogok világáról ejtettem szót, Calvert közismert gondolatától indultam. Az exhibicionizmus négy tőről fakad: ön-tisztázás, kapcsolatépítés, érvényesülés, társadalom kontroll.
Megkozkáztattam, hogy egy-egy vállalatnak is exhibicionistának kell lennie, mert a vállalkozások rugalmasságát és versenyképességét sem képzelhetjük el a fenti négy "gyökér" nélkül! (Nem fütyültek ki! Talán végigfuthatott a hallgatók fejében, hogy amit mondok, az tényleg párhuzamba állítható a Corporate Identity, a Corporate Behavior, a Corporate Communication és a Corporate Design fogalmaival körbekeríthető területtel.)

Majd a blogírás és olvasás pszichológiai és szociálpszichológiai megközelítéséről mondtam el néhány mondatot (dizinhibíciós jelenség stb.) és a cybertér sajátosságairól.
A keresőoptimalizálás témáját kicsit visszafogtam, (ha ebbe belelendülök, akkor bele szoktam feledkezni), megelégedtem annak az összefüggésnek a taglalásával, hogy egy másfél milliós nagyvárosban, a szolgáltatási szektorban, milyen összefüggés áll fenn a Googleban elfoglalt helyezés és a rendelésállomány, vagyis a bevétel között.

(A magam részéről én sokat tanultam. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen meghívások az egyetemre mindig pluszt csalnak elő belőlem, arra késztetnek, hogy felkészüljek, újragondoljak elfeledett dolgokat - és végül, őszintén szólva, jó hatással vannak az önértékelésemre, az önbizalmamra is. Tehát az ilyen meghívásokból legtöbbet én magam profitálok.)

Blogger létemre nem készítettem felvételeket, pedig nálam volt a kamerám. (Ütközött a "krónikás" és az "aktív résztvevő" szerepköröm.)