Keresőmarketing, keresőoptimalizálás, online marketing - Budapesti kirándulás

Sűrű és színes offline és online marketing

Led-lámpák, világosság - mély marketing asszociációk
Alfa-led fények

Sűrű három nap van mögöttem, mindenféle jelzőjű marketinggel telített három nap - keresőmarketing, gerillamarketing, online marketing -, s most kavarog bennem, reményeim szerint tisztul is valamennyire a kép. Ha másképpen nem, hát legalább meg tudom fogalmazni: mi nincs a helyén.
Mondhatnám úgy is: legyen világos, legyen szebb, legyen színesebb a napunk! Ez a mondat Törökbálinton, az Alfa-led irodájában jutott eszembe, látva az üveglapok közé rejtett, láthatatlan ledek színes fényeit sugárzó nagyméretű üveglapokat. Olykor elsőre, az első benyomás erejének betudhatóan dobja a marketinges kobakjába a jósors a jó szövegmegoldást egy készülő honlaphoz, PR-cikkhez vagy bármi máshoz, (míg máskor hosszú előtanulmány adja kezünkbe a kulcsot).

A legyen világosság és lőn világosság mondat mélyen bennünk él, akkár vallásosak vagyunk, akár nem, így a legyen világos, szép, színes napunk értelmű mondatom valószínüleg igen mély rétegében szólítja meg az emberi lelket.

Másfelől pedig az is eszembe jut, hogy a modern marketing inkább életérzéseket, semmint termékeket "árusít". A termék pusztán eszköz az életérzés megszerzéséhez. Ugye, világos?

SEO és hirdetés

Sokáig úgy véltem, hogy SEO-ban (keresőoptimalizálás) utazóként a AdWords kikerülendő, hiszen hogy venné ki magát, hogy nem tudok valamit elérni a keresőoptimalizálással és a szöveges hirdetést is "igénybe kell vennem".
Ma már másképpen fogom fel a dolgot: az online marketing terepén ma már minden elképzelhető eszközt együttesen, komplex módon kell bevetni a siker érdekében. Miért is csökkenteném a SEO-tudásom hatékonyságát a többi eszköz támogató jelenlétének távoltartásával?!

A saját termék konkurensét a marketingben ritkán dícsérjük

A Google magyar ügynökségeknek tartott budapesti (amúgy profin szervezett) rendezvényén példahelyzetként vetődöt föl egy képzeletbeli fényképezőgép eladásának AdWords-ízű megközelítése. (P.S. 2022.05.14. - ma már Ads a neve.)
A példa számomra jól mutatta, hogy a Google igen fiatal magyar csapatának egy része nem teljesen, nem velejéig átitatott a gyakorlati marketing tapasztalatával. Ugyanis ennél rosszabb példát egy sima példa-ügylet illusztrálására aligha lehetne elővezetni. Azért gondolom így, mert fényképezőgépet, kamerát egyre nehezebb - értékesítéssel foglalkozó barátom szerint "iszonyúan nehéz, szinte már lehetetlen egyes kategóriákban" - eladni. 

Elsősorban is a mobiltelefonok terjedése miatt, amelynek hihetetlen terjedési sebességére éppen a keresőcég alkalmazottai hívják fel folyamatosan a figyelmet. Ha a Google telefonjában van fényképezőgép, akkor különösen érdekes a példa, mert - ellenpéldaként mondom - a Facebook szó háromszor, a Twitter pedig csak egyszer hangzott el "fejben-statisztikám" szerint :-) , más keresők pedig értelemszerűen szóba sem kerültek.

Szóval a fényképezőgép eladása - mielőtt szöveges vagy képes Google-hirdetéssé válna - jónéhány kanyart kell, hogy leírjon a szerencsétlen marketinges tekervényein, hogy megállja a helyét a piacon, s a hirdetés a vásárlást valóban generálja.

A rendezvényről és a témáról korábban:

Reklámpiaci hírek avagy érvek a Googletól

Keresőmarketing ügynökség

A GOOGLE és az ügynökségek

SEO Budapest

Még több információ a blogunkban a keresőoptimalizálás, a weboptimalizálás rejtelmeiről: