Önmegsemmisítő politikai marketing: Orbán Viktor, az EP és az sms

Politikai marketing alapkérdés: lehet-e uralni az internetet?

2011. 01. 19-én Orbán Viktor magyar miniszterelnök az Európai Parlament előtt ismertette a magyar elnökség programját. A hozzászólások jelentős része azonban a magyar médiatörvénnyel foglalkozott, azt szedte ízekre és vonta szigorú kritika alá. A kritikák egy része az internet feletti uralom megszerzésével is megvádolta a magyar kormányfőt, aki erre éles kirohanásban válaszolt, elmarasztalva kritikusait és ki is oktatva őket a modern kommunikációról és az internetről. Egyebek mellett kijelentette, hogy a választást pártja nagyrészt az interneten, a FaceBook-on nyerte meg.

Mindezt önmegsemmisítő politikai marketingnek is nevezhetjük, hiszen a Fidesz pártigazgatója, Kubatov Gábor, egy interneten is elérhető hangfelvételen elmondja: Orbán Viktor a számítástechnikához nem ért, bár most már tud sms-t írni és fogadni! (Beágyazott videóban 2'25"-től.)
Mivel ezt a YouTube-on több helyütt is fellelhető felvételt sok ezren ismerik, nyilván disszonancia keletkezik Orbán Viktor felhevült, internetről szóló, EP-t kioktató beszéde és a párttársai körében is nevetség tárgyává tett "szakértelme" között.

P.S.

Orbán Viktor, az internet szakértő

Baráti vélemények is arra sarkallnak, (mivel vázlatossága miatt nem teljesen értik megjegyzésem súlyát), hogy utólag kicsit bővebben is kibontsam mondandómat:
Orbán Viktor az internet szóba hozásával gyakorlatilag egy új "frontot" kívánt létrehozni az EP terében. (V.ö. a vakcsoport képzés technikája).

Egyfelől állna ő maga, aki az internet szakértője és politikai alkalmazója (miként ezt Obamánál láttuk az amerikai választási küzdelem során), vagyis a korszerűség megtestesítője, másfelől pedig ott állnak az őt kritizáló "maradiak" (akik annyit sem tudnak, hogy az internet nem tartható kordában).
Csakhogy a világszínpadot és a hazait aligha lehet már hermetikusan elzárni egymástól, így nem csoda, hogy ma nem hallottam arról semelyik nyugati beszámolóban, hogy mennyire korszerű srác ez a magyar miniszterelnök, aki politikai frissességben, internethasználatban már majdhogynem olyan, mint Obama.
Ugyanis az eszközhasználata alapján a korábbiakban nem ez a kép él róla, hanem az ellenkezője!

És ha már vakcsoport képzés. Az a magyar miniszterelnöki szóvivő által hangoztatott nézet, mely szerint Orbán Viktor Strasbourgban megvédte Magyarországot és a magyarokat, már roppant veszélyes, belföldre szánt felosztás: mert egyfelől itt állnak a jók, a magyarok és az ő bátor vezetőjük-véd angyaluk, másfelől pedig a gonosz, támadó Unió.
Ezt pedig már nehéz egy egyszerű, sima politikai marketingfogásnak tekinteni...

***

Politikai marketing témában korábban:
Amikor a politikai marketing szétzilálja a jelentéstartalmakat