Szerencse és balszerencse - az online marketingben is szerepe van

A szerencse szerepe a marketingben

marketing-szerencsekerék

A szerencse, vagyis inkább a nyeremény ígérete igenis szerepet játszik a marketingben.
Nézzünk csak rá a mellékelt képre, amely egyébként a Lámpaker webáruház * honlapjáról származik, s láthatjuk, már az online marketingben, a webáruházak világába is átköltözött a szerencsekerék. Aki lámpát, csillárt, villanykörtét vásárol és aztán jól pörgeti meg a marketing-szerencsekereket, az vásárlásának valahány százalékát visszanyerheti.


Persze, számtalan példát sorolhatunk a nyereményjátékokra, a Facebook egyenesen elképzelhetetlen már a lájkolók közötti nyeremények kisorsolása nélkül.
De nézzünk más példát.
E napokban nem kisebb cég, mint a SONY ** kínálja a napjaink sztár-termékét megtestesítő, cseppálló, keresett és "mindent tudó" vadonatúj árucikkét, az Xperia Tablet Z-t. Azzal, hogy az első ötven SONY Centerben vásárlást előjegyző egy dokkoló egységet kap ajándékba.

A vásárló ilyenkor arra gondol: ha egy kis szerencsém van, benne leszek a leggyorsabb ötvenben és ingyen jutok a dokkolóhoz.
Az eladó pedig nyilván arra számít, hogy az első ötvennek adott dokkolók ára mesésen visszatérül a szerencséjében bízó, de az ötvenen felüli vásárlók kifizetéseiben.
Ha van részecskegyorsító, akkor lám, létezik vásárlás-gyorsító "berendezés" is :-)

Létezik-e szerencse a SEO-ban?

Minden nagyobb Google algoritmus váltás után felmerül, hogy te a szerencsések közé kerültél-e, akiknek javult vagy legalábbis változatlanul maradt a pozíciója a keresőtáblán, vagy balszerencsés vagy, akinek tíz, húsz vagy akár több pozícióval romlott a helyezése.

Ám az a helyzet, hogy a szerencsének vajmi kevés köze van a kereső algoritmus változása utáni helyzethez.
A Google több száz szempontot vesz figyelembe amikor finomít a sorrendet is befolyásoló "megfigyelő-értékelő" rendszerén, amelynek belső tartalma ugyan ipari titkot képez, de azért ismerjük a lényeget a webmesterek számára nyilvánosan elérhető irányelvekből és komoly tapasztalatunk lehet például abban, hogy a honlap kora, múltjának "bűnei" is belejátszanak a sorrendbe.

Kedves ügyfél kérdezte a minap kicsit méltatlankodva: miért nem jó az, ami eddig jó volt?
Hát éppen erről van szó.
A visszasorolást okozó dolog eddig sem volt jó vagy nagyon is a helyén állt, csak a Google most jutott el odáig, hogy algoritmusának változtatásával kiszűrhesse és büntessen vagy jutalmazzon érte.
Vagyis joggal mondhatjuk: nem szerencse vagy balszerencse kérdése a besorolás!

----

Más kereskedelmi fogások: