Apartman másképp - különbözni kell mások honlapjától

Egy pécsi apartman honlapjának részlete időjárás előrejelzéssel.
Apartman honlaprészlet

A busók már üldözik a telet, a napsütés már a tavaszt idézi – lassan megindul az idegenforgalmi szezon is Magyarországon!
Ilyenkor a szállást kínáló, a hotel, az apartman, a panzió tulajdonosai, üzemeltetői és a vendéglátásban érdekelt vállalkozások nem csak az étlapjukat, hanem a honlapjukat is átfésülik, és frissítenek is rajta, ha szükséges.

Márpedig szükséges, mert egy-két év alatt sok víz lefolyt az online-Dunán, sok minden megváltozott. És persze a SEO feladata is itt tornyosul, hogyan is állunk a keresőben - hiszen sok (ha nem minden) múlik ezen: lesz-e vendég az interneten át?!

Persze a marketing törvényszerűségei azért nem változtak (legföljebb új ruhát öltenek).
Ilyen régi szabály például az, hogy

”…nem elég csak kielégíteni a vevői igényeket, a versenytársakhoz viszonyítva jobban és másképp kell mindezt tenni.”
Rekettye Gábor: Marketing a magyar kisvállalatoknak, Akadémiai Kiadó, 2012.

Nem árt például a kulcsszavak értékállóságát ellenőriznie a szállást kínálóknak! Biztosak lehetünk-e abban, hogy az olyan divatos jelző, mint az “olcsó” szó, akkora jelentőséggel bír a keresőkben, mint azt a korábbi évek divatja diktálná?
Vajon nem módosult-e a szavak jelentéstartalma a válság mélypontja óta?
Nem mozdult-e el az olcsó jelentéstartalma a silány fogalma felé?

Ebben a kutatásban – amely a SEO-t is jelentősen segíti - jó segítőtársa lehet az érdeklődőnek a Google Trendek eszköze.
A példa kedvéért mutatom az olcsó szóra történő keresések alakulását 2008 januártól 2014 januárjáig. Megtört a felívelő tendencia.

Az olcsó szóra keresések alakulása a keresőkben. Diagram.
Keresések az "olcsó" szóra 2008-2014.

Persze jelzőként egy-egy témához kapcsolódóan érdemes megvizsgálnunk…

Másképpen mint a konkurensek

A másképp, mint mások kifejezés nem valamiféle extravaganciát jelent, hanem például a honlapon is a vendég iránti figyelmességet jelenti.

Az online marketing sajátos megoldásokat kínál a többlet figyelmesség nyújtásában.

Ilyen figyelmesség lehet például az időjárás előrejelzés felvitele a honlapra! Ha kilép a vendég pl. a pécsi Angelica Apartman ajtaján, jobban jár, ha tudja, hogy eső várható és ezért ernyőt is visz magával! A konkrét apartman honlapján ezért érhető el az aznapi, de ezen felül a további két hét dél-dunántúli időjárás előrejelzése.

(Amúgy az ingyen wi-fi szinte már kötelező kellék a szállóvendégek kiszolgálásában.)
Ugyancsak a vendég iránti figyelmesség jele, ha az adott település legfontosabb kulturális, idegenforgalmi, történelmi helyszíneiről, és kiváltképp a menetrendekről ad a szállás honlapja linkeket.
Természetesen érdemes a gyerekekre is gondolni: vidámpark, állatkert – már ha van a településen - aligha maradhat le a honlapról.

Ha ilyen extrák jelennek meg a honlapon, az azt súgja a potenciális vendégnek: nem csak “megfogni” akarnak, hanem ha már ott leszek, akkor is törődnek velem!

***

Kapcsolódó írások: