Túl a keresőoptimalizálás szabályain
Bár ez a keresőoptimalizálás kérdéseivel, dilemmáival foglalkozó ismeretterjesztő blog alapvetően a "szabályokkal", a sikerhez szükséges alapismeretekkel foglalkozik, Balla D. Károly legutóbbi bejegyzése figyelmünkre érdemes.
A Honlap optimalizálás. Google első 10 elnevezésű blogjában, amely az Általános és speciális tartalomoptimalizálás címet viseli arra késztet, hogy a szabályokon túli világra is vessünk egy pillantást! A kreativitás világára.
Balla D. (BDK nicken) régi barátom és ennek "beismerése" most csupán azért fontos, mert látom azt a hosszú távon kibontakozó, mindig is kibomló kreativitást, amely az ő pályafutását jellemzi. (És most nem az irodalmi munkásságára, nem is a weben nyomon követhető - az irodalom magja köré szervezett - közösségépítő, értékközvetítő, nem egyszer meghökkentően avantgárd szerepére gondolok, hanem a keresőoptimalizálásban nyújtott teljesítményére.)
Relativitáselmélet és keresőoptimalizálás (SEO)
BDK hivatkozott bejegyzése azért is élvezetes, mert olyan távoli fogalmakat kapcsol egybe asszociatív erővel, mint amilyen a relativitáselmélet és a keresőoptimalizálás (SEO).
Ez a megközelítés persze azoknak is hasznos, akik a szabályokat keresik, mert Balla D. ezeket is kifejti írásában. De mindeközben élvezhetjük a kreatív elme játékát és ellenőrizhetjük is, hogy ez a kreativitás hová repíti azokat a blogokat, honlapokat, amelyeket kezel.
BDK ugyanúgy "cinkelt lapokkal" játszik, mint jómagam! Ez alatt azt értem, hogy a weben elhelyezett minden ártatlannak látszó gesztusa mögött ott a keresőoptimalizáló szándék, a kulcsszó magas röptű nyílheggyé köszörülése, a keresőtáblán való előre kúszás gerillamarketinges rutinja. Még a jó nevű irodalmi- és hírszolgáltató online kiadványok címlapjára kiemelt írásai is így cinkeltek. Hja, a kreativitás ilyen: ott és akkor jelenik meg címlapon, amikor és ahol meg akar jelenni és ezekkel a megjelenésekkel is röpteti feljebb a Googleban valamely honlapját.
Aki a keresőoptimalizáláshoz valamit hozzátesz
Míg egyesek szemére vetik a sok blogot, mondván azok viszik előre a web-birodalmát, én örömmel szemlélem a számtalan keresőoptimalizáló kísérletet, amelyeket a most már hetven darab felé járó blog-csoportjával produkál. Epigon legyen a talpán, aki ezt bukás nélkül meg tudná ismételni! (A szemére vetőknek pedig annyit: aki évtizede úgy áll elől, hogy a Google nem gáncsolja el, azért az bizonyára tud valamit az alapokról is, meg valamit azokon túl is.)
Ezekből a kísérletekből sokat tanulhat, akinek van szeme hozzá!
Egy szó, mint száz: elolvasásra ajánlom a fentebb meglinkelt bejegyzést.
Hozzáfűzés 2023. szeptember 10.
Ma már a kreativitás mást is jelent, mint korábban. Ma a MI/AI, azaz a mesterséges intelligencia használata is a kreatív iparba ágyazódik, annak ötletes, hatékony használata is a kreativitás zászlaja alá vonult.
Bővebben:
Mesterséges intelligencia és online marketing
***
BDK-ról:
Sült krumplit BDK-nak!
Pécs és Balla D. Károly (2) Blog esszé
Blogtörténelem: közösségi gerillamarketing