SEO történelem

2016.aug.11.
Írta: Bognár L Szólj hozzá!

A Google vagy a lap pont hu linkeskedik?

Linket pénzért vegyél vagy ne vegyél?

Márpedig linkre szükségünk van, mondhat bárki bármit is! Én még nem láttam olyan hívét a content SEO-nak, aki csakis a tartalomépítés gyakorlatával, linkek nélkül verte volna halomra a keresőtáblán a konkurenseit!
Inkább láttam olyan kiegyensúlyozott honlapokat, blogokat, amelyek a tartalomépítés, a külső linkek támogató ereje, a technikai szabályok betartása, az átláthatóság biztosítása mellett értek és érnek el jó eredményt.

Tovább

Keresőoptimalizált kreativitás - túl a SEO világán

Túl a keresőoptimalizálás szabályain

Bár ez a keresőoptimalizálás kérdéseivel, dilemmáival foglalkozó ismeretterjesztő blog alapvetően a "szabályokkal", a sikerhez szükséges alapismeretekkel foglalkozik, Balla D. Károly legutóbbi bejegyzése figyelmünkre érdemes.
A Honlap optimalizálás. Google első 10 elnevezésű blogjában, amely az Általános és speciális tartalomoptimalizálás címet viseli arra késztet, hogy a szabályokon túli világra is vessünk egy pillantást! A kreativitás világára.

Balla D. (BDK nicken) régi barátom és ennek "beismerése" most csupán azért fontos, mert látom azt a hosszú távon kibontakozó, mindig is kibomló kreativitást, amely az ő pályafutását jellemzi. (És most nem az irodalmi munkásságára, nem is a weben nyomon követhető - az irodalom magja köré szervezett - közösségépítő, értékközvetítő, nem egyszer meghökkentően avantgárd szerepére gondolok, hanem a keresőoptimalizálásban nyújtott teljesítményére.)

Relativitáselmélet és keresőoptimalizálás (SEO)

BDK hivatkozott bejegyzése azért is élvezetes, mert olyan távoli fogalmakat kapcsol egybe asszociatív erővel, mint amilyen a relativitáselmélet és a keresőoptimalizálás (SEO).
Ez a megközelítés persze azoknak is hasznos, akik a szabályokat keresik, mert Balla D. ezeket is kifejti írásában. De mindeközben élvezhetjük a kreatív elme játékát és ellenőrizhetjük is, hogy ez a kreativitás hová repíti azokat a blogokat, honlapokat, amelyeket kezel.

BDK ugyanúgy "cinkelt lapokkal" játszik, mint jómagam! Ez alatt azt értem, hogy a weben elhelyezett minden ártatlannak látszó gesztusa mögött ott a keresőoptimalizáló szándék, a kulcsszó magas röptű nyílheggyé köszörülése, a keresőtáblán való előre kúszás gerillamarketinges rutinja. Még a jó nevű irodalmi- és hírszolgáltató online kiadványok címlapjára kiemelt írásai is így cinkeltek. Hja, a kreativitás ilyen: ott és akkor jelenik meg címlapon, amikor és ahol meg akar jelenni és ezekkel a megjelenésekkel is röpteti feljebb a Googleban valamely honlapját.

Aki a keresőoptimalizáláshoz valamit hozzátesz

Míg egyesek szemére vetik a sok blogot, mondván azok viszik előre a web-birodalmát, én örömmel szemlélem a számtalan keresőoptimalizáló kísérletet, amelyeket a most már hetven darab felé járó blog-csoportjával produkál. Epigon legyen a talpán, aki ezt bukás nélkül meg tudná ismételni! (A szemére vetőknek pedig annyit: aki évtizede úgy áll elől, hogy a Google nem gáncsolja el, azért az bizonyára tud valamit az alapokról is, meg valamit azokon túl is.)
Ezekből a kísérletekből sokat tanulhat, akinek van szeme hozzá!
Egy szó, mint száz: elolvasásra ajánlom a fentebb meglinkelt bejegyzést.

Hozzáfűzés 2023. szeptember 10.

Ma már a kreativitás mást is jelent, mint korábban. Ma a MI/AI, azaz a mesterséges intelligencia használata is a kreatív iparba ágyazódik, annak ötletes, hatékony használata is a kreativitás zászlaja alá vonult.
Bővebben: 

Mesterséges intelligencia és online marketing

***

BDK-ról:

Sült krumplit BDK-nak!

Pécs és Balla D. Károly (2) Blog esszé

Blogtörténelem: közösségi gerillamarketing

Keresőoptimalizált foci EB

Aktualitás a témáinkban és a keresőmarketingben

keresooptimalizalt-foci.jpgAz aktualitás sokakat érdekel, érdemes témaválasztásunk során ezt figyelembe vennünk. Ugyanis ez növeli az olvasottságot, ami persze visszahat a helyezésünkre a keresőtáblán, vagyis keresőoptimalizálást befolyásoló tényező.
Itt van például a most zajló foci Európa Bajnokság eleven példának. A magyar válogatott osztrákok elleni mérkőzése idején kiürültek a városok és falvak utcái, a 2:0-ás győzelem pedig utcára csalta egy hosszú örömünnep erejéig a magyar lakosság egy részét.
A web legolvasottabb kiadványai mind-mind az EB híreivel vannak tele, ezzel egyfelől kiszolgálva, másfelől tovább szítva az érdeklődést.

Itt persze nem arról van szó, hogy ismételjünk, hanem inkább arról, hogy kreatívan alkalmazzuk a saját szakmánk, érdeklődési körünk szerint a történéseket.

Tovább

Vásárlói szokások: klíma vásárlás

Klímát vegyenek - akció van

Felszólítás nélkül is egyre több klíma fogy az országban, napról-napra növekszik a hűsre vágyók száma, hiszen a nyarak átlagos hőmérséklete egyre csak gyarapszik. Ám ez a tény a vásárlói szokások terén is változásokat hoz.

És fogadni mernénk: az idei nyarat sem ússzuk meg izzasztó hőségnapok nélkül. Mint azt az Energiapartner honlap oldalán olvashatjuk, a klímát vásárlók jelentős része először megveszi a klímaberendezést, s csak utána fordul szakemberhez a beszerelés gyors megoldása miatt. Ez a vásárlói beidegződés - rárontani az akciós termékre gondos körültekintés nélkül - a klíma kiválasztásánál végzetes hibának is bizonyulhat.

Szakember megkérdezése nélkül ne vegyünk légkondicionálót!

Mert előbb kellene szakembertől, klímaszerelőtől tanácsot kérnünk, s csak aztán, a kapott információk birtokában beszerezni a berendezést.
Hűtendő négyzetméterek, kilowattok, teljesítmény és kapacitás frontján a szakember sokkal jártasabb, mint a vásárló.
Vajon tudja-e az olcsó portékára rácsapó vevő, hogy ha inverteres készüléket szerezne be, akkor a hűtésre fordítandó összeg alacsonyabb lenne?
Vajon melyik márka a zajosabb?
Vajon jó-e, ha van a klímában ilyen vagy olyan biológiai szűrő?
Vajon elbírja-e a mi elektromos hálózatunk a termék által kívánt áramerősséget?

Az Energiapartner, a Világi Duguláselhárítás vagy Dancs mester segít

Az energetikában érdekelt és klaszterben együttműködő vállalkozások és vállalkozók számos tanácsát kaphatjuk meg az Energiapartner honlapon.
Fűtésszerelés, vízvezeték szerelés, gázszerelés, gázkazánok, klímaberendezések ügyében, vagyis mindabban, ami fűtés-hűtés és energia alapú - abban országos lefedettséggel a megbízható, ellenőrizhető vállalkozásokat és vállalkozókat is megtaláljuk. Hűtés ügyben, hiszen most ez az aktuális, ezeket a honlapoldalakat ajánljuk:

***
A témában másutt: > Klíma beszerzés előtt hívja a klímaszerelőt

Menő papucs menő marketinggel

 Példás papucs árusítás

Uram atyám, hány webáruházban látjuk a portékát valaminő cinege szöveg mellett, mikroszkopikus képméretben, nyeszlet vegye-vigye alapon!
De a termék árusításnak vannak virtuózai is, akik nem csak elénk lökik a "cuccot", hanem segítséget is adnak a döntéshez, az áru kiválasztásához és szép nagy méretű képeken hagyják rugózni a pillantásunkat.
Futti papucsA SIPO Patikák online megjelenése ilyen.
Webáruházukban találhatjuk a gyógypapucs szekciót, amely mintája lehet a sikeres eladásnak.
Kezdjük is mindjárt a termék kinézetével. Lám, egy gyógypapucs nem csak ormótlan, fekete, sötét tónusú förmedvény lehet, hanem ellenkezőleg: divatos, fiatalos, színes, akár pöttyös, mint a Túró Rudi, vagy mint Feró kendője - egyszóval hangulatos.
Vagyis ez a papucs nem a lábunk SZTK kerete :-)
Hanem inkább menő, király, baró, állati jó - vagy ahogy tetszik.

Tovább

Műszaki ellenőrzés, műszaki ellenőr, felelős műszaki vezetés

Mit ellenőriz a műszaki ellenőr ellenőrzés közben?

 Műszaki ellenőr ellenőrzés közben
Honlapkép: a műszaki ellenőrzés elmélyültséget kíván

Ne ijedjen meg a kedves olvasó, nem az Ön honlapja kerül műszaki ellenőrzés hatálya alá, nem kérjük be Öntől a műszaki terveket, a honlap stratégiáját, felépítését illetően se óhajtunk semmit, nem kérjük a design terveit, a színek és formák harmóniáját szolgáló paramétereket, hiszen építkezések műszaki ellenőrzéséről beszélünk!

A műszaki ellenőrzés feladata

De kezdjük az alapoknál. A Műszaki ellenőr honlap (muszaki-ellenor.eu) a műszaki ellenőrzés feladatát így határozza meg:

"A hatályos jogszabályok szerint bármilyen építkezéshez ahol több szakma (több vállalkozó) is képviseli magát kötelező a tulajdonosnak műszaki ellenőrt alkalmaznia...

A műszaki ellenőr mindig megrendelőt képviseli és az ő érdekeit tartja szem előtt, és figyel a tervben meghatározott műszaki tartalom betartására. Javaslatot tesz olcsóbb azonos minőségű anyagok kiváltására, jobb vagy olcsóbb műszaki megoldások alkalmazására."

Tehát a műszaki ellenőrzés nem felesleges kiadás, hiszen az építtető érdekében végzi az ellenőr, s gyakran igen sokat hozhat a konyhára a szakavatott ellenőri ténykedés, akár jóval többet is, mint amennyibe a foglalkoztatása kerül.
És persze biztonságot is nyújt, a félretervezés kiküszöbölése miatt is.

A felelős műszaki vezetés sztorija

Rossz nyelvek szerint az egyik építkezésnél történt az eset. Az egyik helyiség tervrajzán az életszerűség kedvéért egy fotelt is rajzolt a tervező, amit a kőműves mester betonból ki is öntött és elhelyezte azt a tervrajzon szereplő helyre.
Nos, ilyesmi aligha fordulhat elő felelős műszaki vezetés mellett :-)

De a jövő szempontjából sem mindegy, hogy a kész épület milyen tulajdonságokkal fog rendelkezni. Az energia költség - hűtés, fűtés - vajon mennyibe fog kerülni, ha ez vagy az az anyag, vagy ez vagy az a kivitelelezés érvényesül. Még később, egy esetleges eladáskor pedig az energetikai tanúsítvány rubrikáiba sem mindegy, hogy milyen értékek szerepelnek.

A mesterséges intelligencia így foglalja össze a fentieket:

A műszaki ellenőr az építtetőt képviseli a kivitelezés helyszínén és az építési folyamat fontos szereplője.
Feladatai közé tartozik az építési munkák szakszerűségének ellenőrzése a jogerős építési engedély és a jóváhagyott építészeti-műszaki dokumentáció alapján.
Az építési napló ellenőrzése és a bejegyzések ellenjegyzése is a műszaki ellenőr feladata. A műszaki ellenőr javaslatokat tehet a tervváltoztatásokkal kapcsolatban és részt vesz az átadás-átvételi eljárásban.

***

Elolvasandó a témában:

Online patika - mert a fejlődés megkívánja

Patika tisztaság

Csillogó-villogó üvegfelületek. Fény két marokkal. Korszerűség: beléptető rendszer, komputerek.
Mosolygó arcok, készséges arckifejezések.
Mindez természetes, főleg a patika tisztaság – hiszen patikában vagyunk.

SIPO patikák Pécsett és Budapesten
Egy SIPO-patika


Az embernek a patika vagy a gyógyszertár szóról valamiféle elegáns raktár féleség jut eszébe. Ahogy a második kifejezés értelmezi is: gyógyszerek tára. Képzeletünkben szép és okos, mondhatni szimpatikus patikus, férfi vagy nő ugrik a szemünk elé hófehér munkaköpenyben.
Másfelől a reklámszöveg jut eszünkbe, amit esténként beledarálnak az arcunkba, amit unos-untalan hallhatunk televízióban és rádióban: kérdezze meg kezelő orvosát vagy gyógyszerészét.
Vajon hány magyarnak van gyógyszerésze?

Tovább

Kertek, bokrok virágok

Mindenkinek van kertje

"Tegnap az "én kertemben" jártam, közös kertben, a Mecsekben, ahol gondos kezek, az országút menti fákról az út fölé nyúló ágakat már lekaszabolták. Medvehagymát szedtem és gyönyörködtem a hóvirágok fehér, meg a kásavirágok sárgálló szigeteiben" - írtam még tavasszal, s most vissza idézem, várva az új tavaszt.
A nejemnek is van "kertje", a ház előtti nadrágszíjparcellán gerilla-kertészkedik.
Szerencsésebb polgártársaink még ennél is jobban el vannak eresztve, saját, egyéni kerttel rendelkeznek, lágy dombok füvén futhat a pillantásuk, virágok színpompáját élvezhetik napkeltétől napnyugtáig.

 

A Pro Natura Kert gyűjteményéből
A Pro Natura Kert gyűjteményéből

 

 

És persze léteznek egészen különleges közösségi kertek is, parkok padokkal, ahol megpihenhet az ember, vagy nyáron árnyékba bújhat a hőség elől, mint teszem azt a pécsi egyetem botanikus kertjében.

A kerttervezéstől a kertépítésen át a kerti munkákig

Persze a kertekkel rengeteg munka adódik.
Az igazi kertek megszületését a kerttervezés előzi meg.
Mint azt Prohászka Gábor úrtól, a már az "Év kertje" címet is birtokló vállalkozás, a Pro Natura Kert ügyvezetőjétől tudom, a kerttervezés nem egy pusztán vonalzós-ceruzás-milliméter papiros tevékenység. Az igazi elégedettséget szülő kert idomul a kerttulajdonosok ízléséhez, szokásaihoz, életviteléhez és persze pénztárcájához is.
Ehhez viszont sokat kell beszélgetni a megbízóval mindenféléről.
Azt is érdemes tudnunk, hogy a kert folyamatos gondozást kíván, a kert ugyanúgy enni-inni kér, mintha kutyát tartana az ember.
Munka bőven akad a kertekben: most tavasszal máris nekikezdhet a kerttulajdonos a gyepápolásnak, a gyepszellőztetésnek, a fák és a bokrok metszésének és sorolhatnánk hosszan tovább...

Persze egyelőre még csak a tavaszi ébredés küszöbén állunk, így aki pompás kerteket szeretne látni, annak el kell látogatnia esztétikai élményért a Pro Natura Kert honlapjára, ide > kertépítés

***
A témához kapcsolódik:

 

Címkék: kertépítés

Őszinte keresőoptimalizálás

A nyíltság törvénye

Kereken tíz éves a SEO - keresőoptimalizálás blog, de ellenállok a kísértésnek, amely a kerek évfordulókon elfogja a cégeket, az intézményeket, a vállalkozókat és a bloggereket is, hogy nagy ünnepséget rendezzenek, ország-világnak szertekürtöljék - persze jó pénzért a reklámköltség terhére -, hogy lám, ennyi meg ennyi éves a cég, örüljünk együtt!

Ám az az igazság, hogy a szolgáltatásunkat, árunkat, eszméinket potenciálisan megvásárolni kész vásárlót egyáltalán nem érdekli a mi nagyszerű évfordulónk, az a saját ünnepünk, ha egyáltalán van mit ünnepelnünk. Érdemes nyíltnak, őszintének lenni magunkhoz is - így én is virtuálisan koccintok magammal, a fényes ünnepség csupán csak ennyi.

Amikor pozitív érték a korosság

Persze a fenti gondolatmenet nem ütheti azt a marketingben kötelező eljárást, hogy folyamatosan tudassuk honlapunkon, e-mail-ben, hogy vállalkozásunkat nem tegnap alapítottuk, vagyis régóta űzzük a szakmát, tanuljuk és műveljük a keresőoptimalizálást, nem nyeretlen kétévessel áll szembe a potenciális vásárló. Ilyen összefüggésben tehát helyén való, sőt kötelező a tényszerű közlés.
A Bognár Stúdió honlapján a kapcsolat oldalon illetve a hivatalos leveleinkben is ezért áll ott - Alapítás éve: 1996.
Jé, most veszem észre, húsz éves a cég :-) Na, akkor most virtuálisan még egyet koccintok.

Persze a nyíltságnak nem csak önmagunkkal szemben kell érvényesülnie. Sőt.

Néhány éve Papp Lászlóval, a világhírű feltalálóval vitatkoztam. A téma természetesen az Aktív Szék volt, amely a Geniusz Budapest díj mellett nem kisebb díjjal is dicsekedhet, mint a Feltalálók Világtalálkozójának (Genf) kategória első díja plusz a különdíj.
A termék mindemellett két "negatívummal" rendelkezett.
Az Aktív Szék nagyobb és drágább volt, mint a "gyilkos" irodaszékek.
Laci ösztönösen cáfolta, nem is olyan nagy ez a szerkezet és más "gyógyszékekhez" képest még olcsóbb is az ő találmánya.

A tények és a marketingkommunikáció

Jómagam Al Ries és Jack Trout marketing szakírók nyomán azt vallottam, a tényeket nem szabad letagadni, azok cáfolatába belebonyolódni, hanem el kell ismerni azokat és érveinkkel a pozitív üzenet felé kell billenteni a témát.
Vagyis az Aktív Szék ugyan drágább és nagyobb helyet igényel, mint a "gyilkos" irodaszékek - de az egészségünket messze jobban szolgálja!
Ha úgy tetszik, akkor az az üzenetünk, hogy az egészségnek sajna ára van: nagyobb, erősebb, többet tudó ülőalkalmatosságra van szükségünk. Ez pedig nyilván nem kapható hokedli áron.

A marketing vastörvényei

A fentebb már említett szerzőpáros A marketing huszonkét vastörvénye c. könyvében (Bagolyvár Könyvkiadó, 1994) a nyíltság törvénye címszó alatt tárgyalja ezt a fajta jelenséget. ("Ha elismersz egy negatívumot, a vevő valamilyen pozitívval fog felruházni" - alcímmel.)

A szerzők egy igen tanulságos példája a Listerine szájvízének szörnyű ízéhez kapcsolódik. A konkurencia a "jó ízű" szájvíz meghatározással támadott.
A Listerine nem bonyolódott olyan szövegekbe, hogy ízlések és pofonok, nem kezdte el magyarázni, hogy nem is annyira rossz az az íz, hanem a nyíltság jegyében kezdett visszavágni: "Egy íz, amelyet naponta kétszer gyűlölni fogsz."
A vásárlók honorálták az őszinteséget, arra gondolva, hogy ami ennyire rossz ízű, attól nyilván több baktérium pusztul el, mint a jó ízű szájvizektől.

Így be kell vallanom: a keresőoptimalizálás (SEO) nem mindig és nem mindenben jó megoldás. Van, amikor kombinálnunk kell Ads hirdetéssel - vagyis tágítunk a keresőmarketing egyéb ágai felé - esetleg más megoldásokkal. És még azt is be kell vallanom, és be is szoktam: nem minden feladatra a saját cégem a legalkalmasabb. Még ha ettől olyan is lesz a szánk íze, mintha Listerine-t szopogattunk volna.

***

A témához ajánlom még:

Pozicionálás végzettségre

Bébiszitter (babysitter) pozicionálása

A pozicionálás fogalmához Rekettye Gábor professzor a Kisvállalati marketing c. könyvében (Akadémiai Kiadó, 2007. 113.old.) így közelít: “A marketingszakma pozicionálásnak hívja a vállalkozások részéről megnyilvánuló azon aktív magatartást, amelynek során megkeresik kínálatuk megkülönböztető ismérveit, kialakítanak egy ún. egyedi értékesítési ajánlatot, majd ezt folyamatosan kommunikálják a potenciális vevőknek.” (Kiemelés tőlem) A pozicionálás minden vállalkozás számára kötelező gyakorlat, amelynek az offline és az online marketingben is érvényesülnie kell, feltéve, ha nem akar az adott cég vagy személy az adott piacon lemaradni vagy versenyelőnyhöz jutni.

 

Tovább
Címkék: pozicionálás
süti beállítások módosítása
google-site-verification: google9b6fef48f2b390e9.html