SEO történelem

2016.jan.03.
Írta: Bognár L Szólj hozzá!

Mobilgeddon

Google keresőoptimalizálás: mobilra hangolva

Lázban ég az internetes világ. Kialvatlan szemű programozók, bóbiskoló online marketingesek, ideges SEO-k - vagyis leharcolt "kockák", keresőoptimalizálásban érdekelt szakemberek jellemzik most a világot! :-) -írtam jegyzetembe.
És ebben az esetben tényleg az egész világról beszélhettünk, hiszen a Google az egész glóbuszon egyszerre, 2015 április 21-én vezette be a mobil keresések új algoritmusát! A következmény: mobilgeddon.

A keresésre adott válaszok eddig is másképpen jelentek meg mobilon, tableten és asztali gépen. És itt nem a formára gondolok, hanem a tartalomra!
Elegendő beütnünk a mobilunkba például azt, hogy autószerviz, s pillanatok alatt megtudjuk, hogy hány kilométerre vannak tőlünk szervizek, milyen értékelést kaptak a korábbi ügyfeleiktől és egyetlen érintéssel a képernyőn máris felhívhatjuk a kiválasztott autószervizt.

Ráadásul a kapott eredmény attól függ, hogy hol vagyunk éppen, tehát a Budapesten lerobbant autó tulajdonosának nem a pécsi szervizek fognak megjelenni a képernyőn és viszont. Térképpel is találkozni fogunk, amelynek segítségével, a mobilba épített GPS segítségével könnyen a megcélzott szervizbe navigálhatjuk köhögő gépjárművünket.

Asztali gépen (mármint az asztali gép monitorjára célzott SERP-ben, vagyis keresőtáblán) ilyen nincs, ott a keresőszó beütésére először az AdWords hirdetések, aztán általában az első három organikus találat, majd néhány "térképes" találat következik. Ezt aztán ismét az organikus találatok követik.

A mobil algoritmus váltás nem ezekben a tulajdonságokban hozott változást.

Mi fog történni a keresőoptimalizálásban (SEO-ban)?

Mobilon nem olyan a megjelenítés, mint asztali gépen
Mibilon is SEO-zott a honlapunk

De itt most érdemes visszapillantanunk a "régi szép időkre", amikor a cégnek, intézménynek, személynek elegendő volt egy szép html alapon működő honlap és azzal máris elérhetővé tette magát az egész világon. Az a honlap úgy, ahogy volt, megjelent a képernyőkön (volt idő, amikor 640 x 480 pixel nagyságban, pontosabban kicsinységben), majd belegyömöszölődött a mobilok képernyőjébe is.

Majd megjelentek a különböző technikai megoldások révén a mobil kisebb képernyőjén is élvezhető tartalom tükrözések.
Aki a mobilján beüti: nol.hu meglepve tapasztalhatja, hogy azon m.nol.hu feliratot fog látni és a tartalom nem a NOL asztali változatának kicsinyített mása lesz (tehát nem egy zsúfolt, értelmezhetetlen mikrovilág), hanem egy könnyen kezelhető, világosan átlátható felület.

És elérkeztünk a napjainkban is zajló mobilgeddonig.

Az új algoritmus azt célozza, hogy az egyre nagyobb hányadban mobilon történő keresésekre adott válaszok ne csak a relevanciát, hanem a fogyasztói élményt is szolgálják mobilra szabottságukkal.
Vagyis a nem mobilbarát honlapok a mobilos keresőben hátrébb sorolódnak!
Márpedig ez kemény üzleti, eszmei kárral járhat a honlapot üzemeltetők számára. Ezért volt az igyekezet a bejelentést követő két hónapnyi időszakban, ezért volt vörös, kialvatlan a keresőoptimalizálás szakembereinek szeme.

Ha érdekli, hogy az Ön vagy az Ön cégének (esetleg a konkurensének a ) honlapja keresőbarát-e, itt ellenőrizheti:
> Mobilbarát teszt a Googletól

A keresőoptimalizálás alapjairól itt tájékozódhat: keresőoptimalizálás

Hogyan indítsunk egy honlap oldalt?

Tüzes szövegindítás a honlap sikerének záloga

A Műszaki ellenőrzés honlap szövege a marketing leglényegével indul.
Kezdj a tűzzel! - tanítja Ogilvy, és a Műszaki Ellenőr honlap Műszaki ellenőrzés aloldalát író szakember nyilván olvasta ezt az intelmet és szépen meg is valósította.

Ugyanis nem azzal kezdi, hogy kérem szépen, a műszaki ellenőrzés kötelező azokon az építkezéseken, ahol több szakma veszi ki részét a munkálatokból. Márpedig ha kötelező, akkor a kedves olvasó kapja össze magát, ha építkezik, mert különben nyakába szakad a baj.
No, nem, a honlap lazán közli az előnyt, amit a műszaki ellenőrzéstől remélhetünk! Vagyis a tűzzel kezd...

"Spóroljon az építkezés folyamán százezreket! A mi árképzésünk leginkább a sikerdíjra épül, azaz mi akkor kapunk pénzt, ha Ön is spórol."

Ki az az ütődött építtető, aki nem akar százezreket megspórolni az építkezésén? Azt az építkezőt kérem szépen még nem találták föl. Olyan építtető nincs is a világon.

Műszaki ellenőr ellenőrzés közben
Spóroljon a műszaki ellenőrzés által százezreket!

Szóval így kell elkezdeni egy honlap oldal szövegét, ha fel akarjuk hívni a figyelmet a szolgáltatásunkra, az árunkra vagy az eszméinkre - érdemes megjegyeznünk!

A szöveg marketing szempontú ellenőrzése

Ha már szóba hoztuk David Ogilvy mestert, akkor arra az intelmére is érdemes figyelnünk, mely szerint a reklám lényege az előny ígérete!
És ilyen szempontból - tehát a marketing ellenőrzés eredményeként :-) megállapíthatjuk: a műszaki ellenőrzés honlap egy telitalálat!

***

Elolvasásra ajánlom:

Műszaki ellenőrzés

https://seo-tortenelem.blog.hu/2016/02/21/muszaki_ellenorzes_muszaki_ellenor_felelos_muszaki_vezetes

 

SEO 2015-ről 2016-ra

Boldog új évet minden SEO-nak SEO-BUÉK

2015 SEO jellemzőiről

Blog és SEO

Általában és régebb óta jellemző az általam belátott magyar ugaron, hogy főként a szabadidős blogoszféra, de részben a céges blogok világa is visszaszorult. Elveszített egy sor közösségi bázist (freeblog, blogter) és a bloggerek egy része fészbukkerré vált.
Ezt a helyzetképet erősíti bennem, hogy az általam SEO szempontból elemzett vállalkozások egy részénél számos elhagyott, évek óta nem használt blogra leltem, amelyek immár nem erősítik, hanem gyengítik a cég honlapját. Vagyis a blog, mint SEO divatcikk és mint a keresőoptimalizálás csodaszere is sok helyütt a papírkosárba került.
Persze a blog nem halt meg, különös szerepet kapott az online újságírásban, számos cég a blog műfaját továbbra is interakcióra használja, de ezek a blogok már beépülnek a központi honlapba és nem szatellit blogok. (Például a Nászriporter esküvői fotós blog - esküvői fotózás; vagy ez, az éppen olvasott blog is). Vagy a honlap egyenesen blog formátumban készül! (Például: Duguláselhárítás; Ablak, ajtó).

Tovább

Vissza és előre online marketing

A keresőoptimalizálás, a SEO vagy átfogóbb kategóriával élve a keresőmarketing, még átfogóbban az online marketing terepén is gyakorta történnek változások, így korábbi bejegyzéseinkre olykor érdemes visszapillantanunk. Visszapillantásaink értelmét új jelenségek, új megfigyelések indokolják.

Miért nem vagyunk a keresőtáblán?

Nem is olyan régen némi meglepetéssel és egy piciny megelégedettséggel olvastam, hogy a Moz (világhírű SEO csapat) ugyanabba a "Google-csapdába" esett, mint amilyenről magam is gondolkoztam s amellyel küszködtem korábban a Finomhangolás c. blogbejegyzésemben.
Röviden arról van szó, hogy a Google, amennyiben egy adott domain alatt ugyanolyan kulcsszóra épített oldalt talál, akkor csak az egyiket mutatja meg a keresőben (SERP-ben) az adott kulcsszóra.

Az online marketing nagyágyúi is dilemmákkal találkoznak

A Moz ezen a helyen kéri a SEO közösség segítségét:
https://productforums.google.com/forum/…
De erre a problémára aligha van orvosság, mert a Google valószínűleg így védekezik az ismétlődések ellen a keresőtáblán.
Persze se a Moz, se az én esetemben nem az ismétléssel esetleg elérhető több találatot eredményező keresőtábla-elfoglalás a cél, az azonos kulcsszó megjelenése más-más funkciójú oldalakon realizálódik.
A bognarstudio.hu/seo/ oldal egy egyszerű, a SEO lényegét, meghatározását nyújtó honlap oldal, a seo-keresooptimalizalas.eu domain alatt pedig ez, a SEO, a keresőoptimalizálás kérdéseivel 2007 januárja óta foglalkozó, folyamatosan frissülő blog. Bár ez korábban aldomainként működött.

Tovább

Keresőoptimalizálás és csőtörések

Két kis bevezető történet után jutunk el a keresőoptimalizálás szükségességének megvilágításához. Kezdődjék a történet a csőtörések ismertetésével.

Két csőtörés

- Tegnap nem tudtam jönni - mondja leverten Laci bá' a horgásztó partján. Csőtörés volt - folytatja, a csöveket kiásva harminc méter hosszan kerestük a csőtörés helyét, mire megtaláltuk. A biztosító meg hat méter kiásásáért és visszatemetéséért, meg négy négyzetméter betonozásért fizet csak kártérítést. Fölrobbanok!
Laci bá' ennél többet is mond haragjában a csőtörésről meg a kárszakértésről, de azokat a szavakat itt most nem idézném, elégedjen meg ki-ki ennyivel.

Este a televízióban újra találkozom csőtöréssel

A Dr. Csont című sorozat megy, s itt Booth különleges ügynök nem hajlandó nyolcszáz dollárt kiadni az otthoni vízvezeték rendszerében tapasztalható szivárgás elhárításáért. Ezért aztán nem is hívja ki az ajánlattevő vízvezeték szerelő mestert, inkább szakkönyvet és szerszámokat vesz, majd az izgalmas nyomozásokkal és tetemekkel teli munkaidő után a bájos Dr. Csonttal a csőszivárgás elhárításához kezd.

Keresőben kell keresni: műszeres csőtörés felmérés

Mindkét történet alapvető "hibája", hogy a szereplők nem ismerik Dancs mestert, aki műszeres csőtörés elhárításban utazik, méghozzá igen eredményesen.

vízvezeték javítás, csőtörés elhárítás
Vízvezeték szerelés, műszeres csőtörés beméréssel  - honlap fejléc

Az embert - így a szakembert is - jól jellemzi az az eszközpark, amellyel dolgozik. Az ásóval, csákánnyal, villáskulccsal felszerelt mesterek fölött eljárt az idő.
A csőszivárgás vagy a csőtörés helyét napjainkban már okos műszerekkel határozzák meg, hogy csakis ott kelljen bontani, ahol a hiba jelentkezik. Gyors és a szükségtelen bontások árához képest olcsóbb is.

Dancs úr egy csempe nagyságán belül képes a szivárgás helyének műszereivel történő megállapítására.
Akkor ezt most vessük össze a Laci bácsi által elszenvedett 30 méteres árokkal!

Az ilyen típusú munkáért, pláne, ha lelkiismeretes, udvarias mester végzi, nagyon hálásak tudnak lenni a bajból kirángatott emberek. Erről meg is győződhetünk, ha rápillantunk a Vízvezeték szerelés honlap hozzászólásaira, itt:
> Műszeres csőtörés vizsgálat

Persze nagy előny az, ha a szakember korszerű eszközökkel dolgozik. Ugyanígy átlát a csövek szitáján a Világi Duguláselhárítás is: Kamerás csatornavizsgálat

Keresőoptimalizálás, SEO

Persze hiába a jó mester, a kitűnő eszközpark, ha az online marketing munkában is csőszivárgás történik és a keresőoptimalizálás elmarad. Ilyenkor elszivárog a domain és a content ereje.
A vízvezeték-szerelés honlap viszont jól optimalizált, könnyen rátalált volna Laci bá' és Dr. Csont is, mint ahogyan a weben kutakodó magyarok is rátalálnak :-)

Új hullám: ismerős törlése

Ez a bejegyzés arról szól, ismerős letiltása, törlése miként valósítható meg a Facebook fiókból, blogból, a Google Plusból illetve arról, a moderáció mikor szükséges.

[caption id="attachment_3999" align="alignleft" width="150"]Menekült kislányba rúg egy magyar operatőrnő Menekült kislányba rúg egy magyar operatőrnő[/caption]

A letiltás, kitiltás hátteréről

Ami a világban történik, az így vagy úgy, de mind visszahat az internet világára.
Most a menekültkrízis rázta  meg a világot, különösen Európát, s az internet tükrözi is és fel is dolgozza a maga sajátságos módján ezeket a történéseket.
Most elsősorban egy speciális részterületre hívnám fel a figyelmet - a hihetetlenül megnövekedett "ismerős törlése" szándékra - amely mögött óriási erők mozognak. Ez a részterület a korábbi ismerősök törlésére, letiltására vonatkozik a Facebook és Google+ fiókokban és a blogok hozzászólási felületén. Mielőtt rátérnék a hogyan töröljünk ismerőst Facebook fiókunkból, Google+ köreinkből és blogunkból témára, nézzünk rá az okokra is.

Tovább

Kiegészítés: az ÉN marketingje

Csepeli György: A szervezkedő ember. Én olvastam.

Közel három évvel ezelőtt fűztem megjegyzéseket Fehér Katalin izgalmas tanulmányához, amely a Nagy túlélő. Időutazás a marketingben című Fojtik-Veres válogatásban jelent meg Új(media)marketing címmel. > Időutazás a marketingben. Én 2.0.
Három év a történelemben szinte semmiség, de három év alatt új ismeretek is rárakódnak a régiekre, s így az idei nyaram egyik olvasmánya, Csepeli György: A szervezkedő ember is arra késztet, hogy elgondolkozzam, visszapillantsak és kiegészítsem az akkor írtakat.

Tovább

Hogyan mondjam el neked

Honlap kép, UX másképpen

A dal bizonyára ismerősen cseng és a szöveg is nyilván ott szuszog a fülünkben: hogyan mondjam el neked, amit nem lehet, mert szó az nincs, csak képzelet...
Persze volna azért vitám a felett, hogy szóval, pláne magyar szavakkal tényleg lehetetlen-e kifejezni bármit is, de azt minden további nélkül elfogadom - igen erősen marketingről lévén szó -, hogy a kép, akár álló, akár mozgó képről beszélünk, lehet rettenetesen kifejező eszköz.
Nézzünk is egy gyönyörű példát, mondjuk az O.C. szállodai ágyneműhuzatokat bemutató oldalról:

Ágyneműhuzat öröme - honlapkép
Ágyneműhuzatról árva szó sincs, mégis közvetíti a kép az O.C. ágyneműhuzat minőségét!

Nyugodt, boldogságot sugárzó, gyönyörű arc, a pihenés gyönyöre a szállodai ágyon - naná, hogy az O.C. szállodai textiljén, ágyneműjén és ágyneműhuzatán pihen a szállodai vendég.

Pedig erről árva szó sincs, mindezt a kép mondja a maga nyelvén.
Minderről meggyőződhetünk termékek magyar forgalmazójának honlapján. Itt persze többet is megtudhatunk a hosszú életet kínáló szállodai ágyneműkről, ágyneműhuzatokról, törölközőkről, fürdőköntösökről.
Nézzük csak: szállodai ágyneműhuzat

Telefonszámból is ért az ember

Persze van olyan helyzet, amikor akár térképpel, akár szóval, akár telefonszámmal is sokat lehet mondani, vagy legalábbis elősegíteni a honlap látogatóját, hogy információhoz jusson.
Erre is nézzünk egy példát!
Aki okostelefonon pillant rá a Világi Duguláselhárítás honlapjára, az egyetlen kattintással (koppantással) hívhatja a duguláselhárítás ügyeletesének mobil számát. Semmi tárcsázás, semmi cicózás - és máris elérhető a bajban a segítség.
Ez a megoldás kezd is általánossá válni! Míg a példaként hozott duguláselhárítós oldal WP-re íródott, ugyanezt a funkciót Joomla oldalon is egyszerűen megkaphatjuk.

Lám, a honlapokon nem csak szóból ért az ember :-)

 

A keresőoptimalizálás vihara előtt

A Google Panda lassan moccan

A Google vezetőitől származó információ tartja lázban hetek óta a keresőoptimalizálás (a SEO) szereplőit. A Panda frissítését már korábbra ígérték, de még mindig nem történt meg. A körülbelül egy hónappal ezelőtti enyhe változások a keresőtáblán inkább az alap algoritmus változásának volt betudható (News-Wave Update), semmint a honlapok átfogó értékelését figyelő Panda tevékenységének.

Egy-egy ilyen frissítés jelentősége abban áll, hogy azok a honlapok, blogok, amelyek időközben megszabadultak hiányosságaiktól (melyeket zömmel a fekete kalapos módszerek okoznak, például a nem természetes linkek nagy száma, előszoba oldalak alkalmazása stb.) a frissítés során a Google által kiszabott "büntetéstől" is megszabadulhatnak.
Így ezek a honlapok organikus találatként visszasorolódnak a találati táblákra (SERP) és ezáltal több látogatóhoz, több ügyfélhez jutnak el és a honlap újra beteljesítheti üzemeltetője célját.

Tovább

Különleges jó tanács - persze, hogy az autó benne van

A jó tanács szerepe a marketingben sorozatunk negyedik darabjában egy különleges megoldást figyelhetünk meg.
Ezt az eljárásmódot "a rossz megoldások bemutatása", vagy "a szolgáltatás negatívban" elnevezéssel illethetnénk és az autózás, a taxizás, az autókölcsönzés terepén igazán bő a kínálat erre.

A Sofőröm Sofőrszolgálat rápirít a taxis hiénákra

Nézzünk is egy példát, ezúttal a Facebookról merítve.
A Sofőröm Sofőrszolgálat facebook oldalán találhatjuk meg (https://www.facebook.com/soforom/posts/1688898078004529) megosztva az Index cikkét, amely a Ferihegyen tapasztalható állapotokat írja le, miszerint milyen agresszíven viselkednek a taxis hiénák.

Taxis hiénák
Taxis hiénák

Ezt a facebook oldalt a személyszállítás iránt érdeklődők érik el és olvassák. Számukra teszi ellenszenvessé a taxis hiénákat (vigyázat, nem általában a taxisokról van szó, hanem a kisebb halmazról, a hiénákról!), akik az utazó csomagját elragadva szereznek fuvart, így a bejegyzés indirekt módon kihangsúlyozza a > Sofőröm Sofőrszolgálat munkatársainak udvarias viselkedését a kulturált személyszállítás során.

Mi mennyi a sofőrszolgálatoknál?

Hasonló megoldást találunk a Koala Autorent Autókölcsönzés, autóbérlés blogjának egyik bejegyzésében: Te vagy a legolcsóbb? Már nem!
Itt a cikk írója elmondja, hogy a sofőrszolgálat egy-egy fuvarjának bekerülési költségét hányféle tényező adja.
Egy jól szervizelt autó, benzin, biztosítás a személyekre és a szolgáltatást igénybe vevő autójára is, két sofőr jellemzően éjszakai műszakban, az elérhetőséget biztosító kiadások, azaz honlap, telefonok, diszpécser szolgálat, irodabérlet, könyvelés stb.).
Vagyis egy tisztességes és biztonságot nyújtó cég nem mehet az áraival egy bizonyos összeg alá, mert csődbe megy vagy feladja a biztonságot, az utasét, a dolgozóiét és a járművekét is és beáll a feketézők közé.
Tehát az utasnak is tisztában kell lennie azzal, hogy az ama bizonyos összeg alatt dolgozó "iparosok" tönkreteszik a piacot.
Miként a taxis hiénák is...
Vagyis, hogy visszatérjünk az általános marketing megközelítéshez: ismét megjelenik a probléma (hiénák, olcsó feketén fuvarozók) és a probléma által okozott kár, vagyis az adott szolgáltatás negatívban - és ebből következik, hogy erkölcsi győzelemmel, hosszabb távon győztesként, szimpatikus szereplőként kerül ki a történetből a cikket, bejegyzést író szolgáltató.

***
A Jó tanács, mint marketing fogás sorozat többi darabja:

Autós linkek:
Autókölcsönzés Budapest
Autóbérlés, autószerviz jövő

süti beállítások módosítása
google-site-verification: google9b6fef48f2b390e9.html