SEO történelem

2015.jún.03.
Írta: Bognár L Szólj hozzá!

A keresőoptimalizálás ritmusairól

Grafikon: ismétlődés a keresőoptimalizálás során
"Fűrészfog" ritmus

Ismétlődések a webanalitikában

Ha a természetnek ritmusa van - gondoljunk csak például a Fibonacci sequence létezésére: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 és így tovább - akkor miért is ne lenne ritmusa (és esetleg dallama is) a Googlenak és benne a keresőoptimalizálásnak, a SEO-nak is? :-)
Nézzünk is rá a nyitóképre, amely a Google Webmestereszközök (Search Console) friss grafikonjának részlete. A grafikon a Sofőröm Sofőrszolgálat * interneten történő kereséseinek ritmusát mutatja meg.

Tovább

Marketing stratégiák vasárnapi zárva tartás után

Vasárnapi zárva tartás - a marketing válaszok

A kötelező vasárnapi zárva tartás az ország lakossága körében végzett felmérés szerint nem találkozik az emberek tetszésével. Az elutasítás aránya kétharmados.
A bezárásra kényszerített, kétszáz négyzetméternél nagyobb áruházak tulajdonosai sem repdesnek az örömtől, bevétel kiesésre számítanak.

Mit tehet ilyen esetben a kereskedő?

Példáért nem kell messzire mennünk (mármint olyan értelemben, hogy e blogban már bemutattuk a budapesti ABútor Outlet Áruházat).
Nézzük, mit tesznek ők?

Tovább

Pénz és energia

Valódi energetikai rezsicsökkentés

Igen, ez egy olyan bejegyzés lesz, amelyben lesz pénz és lesz energia!
A marketing nem csak elmélet, hanem gyakorlat is. Így egy marketing blog is foglalkozhat olyan témával, olyan szolgáltatással, amely direkt módon pénzt ígér - történetesen energetikai megtakarítás révén!
De el is árulom végre, miről van szó.

Otthon Melege Program

Az Otthon Melege Program 2015. március 9-én  indul útjára, s a társasházak energiamegtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának támogatását célozza. 

A pályázatnak kódszáma is van, íme: ZFR-TH/15.Nem véletlen, hogy a részleteket egy energetikai tanúsítványok készítésével foglalkozó cég honlapján találjuk meg, hiszen az információ mellett megrendelést is remélhet az ország szinte teljes területéről.
Egyebek között itt ezt olvashatjuk:

Az energetikai tanúsítvánnyal igazolt minden megtakarított CO2 kg/év-re:

  • 750 forint Homlokzati nyílászárók cseréjét és Homlokzatok/Záró födémek hőszigetelését is megvalósító beruházások esetén;
  • 950 forint Megújuló energia hasznosítást elősegítő beruházások esetén;
  • 450 forint a fentiekbe nem tartozó beruházások esetén.

Az így, vagyis energetikai tanúsítvány által feltárt és megnyert energiamegtakarítás valódi energia megtakarítást és ezáltal valódi rezsicsökkentést jelent - vagyis nincs kiszolgáltatva a társasház, a lakó a mindenkori kormányzat vagy a szolgáltató kénye-kedvének. Legalábbis nem teljesen.
Hiszen amit megtakarítanak - most ráadásul kedvezménnyel, az tényleg az övék marad!

A további részleteket itt tudhatja meg:
Otthon Melege Program

És ezeket a bejegyzést is melegen ajánljuk:

Fésült fodrász honlap

Miért módosítottunk a fodrász tanfolyamon?

Honlap frizura

Egy-egy honlap szavatossági ideje erősen lerövidült.
Marketing nyelven szólva a honlap termék életciklusa egyre rövidebb. Így szinte folyamatos módosításokra, redesign-ra, ráncfelvarrásra, stílszerűbben átfésülésre, új frizura kialakítására, sőt egyre gyakrabban teljes cserére van szükség.
Ennek persze nem egy, hanem több oka is van.

  • a honlapkészítés eszközrendszerei, platformjai, szabványai változnak (például most a HTML 5-nél; a WordPress 4.1-nél tartunk; egyre fontosabb a mobilra is tervezettség - responzive honlap)

  • a Google algoritmusai, elvárásai folyamatosan változnak (márpedig fontos a keresőtáblán - SERP - elfoglalt hely!)

 

Ám nem csak az eszközrendszerben, a technika terén folyamatosak a változások, hanem az online marketing szakemberei, a SEO (keresőoptimalizálási) tanácsadók is változhatnak egy-egy vállalkozásnál, s ez minden bizonnyal előbb-utóbb koncepcióváltoztatással, de legalábbis módosításokkal is jár.

Míg egyesek a honlap nyitóoldalára helyezik a hangsúlyt, ide tömörítik be a kulcsszavakat és a kulcskifejezéseket (és előszeretettel ide linkelnek kívülről), addig mások - köztük magam is - egy-egy fontos kulcskifejezésnek külön almenüt-aloldalt szentelnek, s az ide irányuló linkektől, vagyis a mély linkeléstől (deep linking) remélik adott kulcskifejezésre, kulcsszóra a több hasznot, a több látogatót, a honlapon töltött több időt és a keresőben történő előbbre jutást.
A CLIPS Akadémia honlapján fodrász tanfolyam aloldal nem működött (ill. hasonló néven egy kérdőív funkcionált).

A munkahely és a sztár fodrászság varázsa

Márpedig az OKJ-és tanfolyamok meghirdetése egy nagyon lényeges mozzanat a CLIPS Nemzetközi Fodrász Iskola életében, és egészen bizonyosan az a fodrász pálya iránt érdeklődők életében is, hiszen a bizonyítványon kívül - amely önmagában is teret nyit egy munkahely megszerzéséhez - még az elhelyezkedés és a továbbtanulás terén is segítséget ígér!

A Magyarországon jellemző, 10%-ot meghaladó munkanélküliség mellett ez nagyon komoly érv lehet egy fodrász tanfolyam elvégzéséhez.
Ráadásul a sztár fodrászok életvitele, a nemzetközi térben való mozgásuk, celebként való szerepléseik a médiában - többek számára erős minta lehet.

Nem véletlen az éles verseny a fodrász tanfolyamok piacán.

Vagyis a /fodrasz-tanfolyam.html oldal beállítása, annak érdemleges mennyiségű, vagyis a megfelelő informáltságot nyújtó texttel való feltöltése szükségszerű volt a honlap versenyképességének növelése érdekében.
(Más kérdés, hogy a megbízás nem ad felhatalmazást új honlap készítésére - vagyis adott kereteken belül kell gondolkoznom. És az is más kérdés, hogy friss létesítése miatt ez az oldal a pillanatnyilag leggyengébb.)

Persze egy-egy ilyen módosítás általában nem leszólása a korábban a honlapon dolgozóknak - hiszen, ahogyan azt a bejegyzés elején írtam - "önmaguktól" is elévülnek a honlapok!
Másfelől azért egy komplex rendszer áll rendelkezésemre, például Facebook fiók, sőt videó.

Duguláselhárítás Budapesten

A dugulás vészhelyzetet jelent

Duguláselhárítás honlap
A Duguláselhárítás Budapesten blog képe (részlet)

Akárhogy is vesszük, a dugulás vészhelyzetet teremt, s ilyenkor nagy hangsúlyt kap a szolgáltató kiválasztásában az elérhetőség, a bizalom, az ismerősöktől vagy az internetről beszerzett "goodwill", vagyis a jó hírnév megléte.
Éppen ezért a duguláselhárításban résztvevő iparosok nagy hangsúlyt fektetnek internetes jelenlétükre is.
Ez a jelenlét az élvonalban ma már meglehetősen markáns, mind az online marketing minőségét, mind mennyiségét tekintve.

Vegyük példának a dugulaselharitasbudapesten honlapot!

Már a nyitólapon látjuk az esztétikai törekvést - nem valamely gépet (amely csak a mesterhez közelálló szerkezet, a bajba jutott embernek semmit se mond), szóval nem gépet és nem is a dugulás gusztustalan termékét mutatja meg, hanem a dugulás elhárítása utáni állapotot, annak szépségével.

Ha egy-egy honlapon illatot is lehetne mutatni, akkor érezhetnénk is, hogy itt nem a bűz terjeng, hanem fertőtlenítés és illatosítás után vagyunk - hiszen így illik visszaadni a tulajdonosnak munka után a terepet.
Mivel a munkaterep a lakónak nem terep, hanem lakás, az orvosnak, ügyvédnek, tanárnőnek sem terep, hanem rendelő, elegáns iroda és iskolai épület, természetes, hogy ennek megfelelően kell átadni a helyiségeket.

Budapesti duguláselhárítás

Budapest huszonhárom kerületében 2012-es adatok szerint 1,7 millió ember él.
Gyakorlatilag kettős minőséget állapíthatunk meg a lakosságra nézve:

  • egyfelől mindenki kiveszi a részét a dugulás létrejöttében, hiszen mosakszik, fürdik, főz, mosogat és WC-re is jár;
  • másfelől a dugulás létrejöttekor megrendelőként lesz jelen a piacon

Így aztán - olyan ez, mint a foci - mindenki érintett valahogy és értő is a duguláselhárításban!

Nem könnyű a duguláselhárítónak

Budapest nem egynemű közeg, szinte valamennyi kerületnek megvan a maga sajátossága.
Ott van például a XIII. kerület, közvetlenül a Duna partján, benne családi házas övezet, tízemeletes panelokkal határolva, más-más vízügyi, csatornázási sajátosságokkal.
Ezzel szemben Budán a hegyvidéki gondok jelentkeznek, például a nem megfelelő csővezeték lejtés vagy a gyökérbenövés gyakorisága.
Vajon mindegyik helyen kiismeri magát a duguláselhárító?

A példa honlapon szereplő vállalkozás válasza: igen!
Ennek bizonyítására a honlapon bemutatta mind a huszonhárom kerületet a sajátosságaival együtt, természetesen a saját szakmai szemüvegén át. A sorokból persze az is kitetszik, hogy milyen előnnyel kecsegtet éppen ennek a vállalkozásnak a kihívása, de ez marketing szempontból teljesen normális.
Ismerkedjen meg ezzel a honlappal:

Duguláselhárítás, csatornázás, vízszivattyúzás
Duguláselhárítás Budapest

***
A témában található fontos bejegyzés:

Az Ön gépében melyik titkosszolgálat dolgozik?

A nemzetközi helyzet az interneten is fokozódik

Induljunk ki egy 2014-es hírből: McCain szenátor facebook oldalát teleszórták a magyar trollok mindenféle zamatos üzenettel. Mindez választ jelentett a szenátor úr szavaira, amelyek nem kellő mértékű dicséretet tartalmaztak a magyar miniszterelnök és kormánya tevékenységét illetően. (Mit ne mondjak, még az "újfasiszta diktátor" kifejezés is elhagyta az amerikai háborús veterán száját.)
Lám, a dühödt trollok simán átnyargalják az óceánt is, ha nemtetszésüknek akarnak hangot adni. Titkosszolgálat legyen a talpán, amelyik ennek gátat tudna vetni.

Tovább

Amiért az internetadó elfogadhatatlan

[caption id="attachment_3766" align="alignleft" width="150"]Elutasítjuk az internetadót Nem az internetadóra[/caption]

Hálózati társadalom és internet

Napjaink világát a hálózati társadalom jellemzi, amelynek természetét a legnagyobb alapossággal írja le trilógiájában Manuel Castells, A hálózati társadalom kialakulása címmel.
Ebben a világban az információs áramlástérhez csatlakozó országok jelentik a fejlődés motorjait és az ehhez, az információs korszakot meghatározó áramlástérhez nem kapcsolódó nemzetek leszakadnak a modern világról.
Ez az a központi gondolat, amely meghatározza az internetadó bevezetésével kapcsolatos viszonyunkat.
A magyar társadalomért felelősséget vállalók érték- és érdekviszonyaiból egyaránt az következik, hogy minden olyan tényezőt, amely az információs társadalom kiépülése ellen hat, azt elutasítsák.

Tovább

Autókölcsönzés SEO szemüvegen át

Autókölcsönzők a weben

Igazán izgalmas egy olyan SEO (keresőoptimalizálás) témára pillantanunk, amelyben a szereplő gárda korántsem csak magyarokból áll, hanem világszerte ismert és elismert vállalkozások is jelen vannak, méghozzá Magyarországon, a magyar weben, jellemzően a nemzetközi légi forgalmat is befogadó Budapesten.
Ki ne ismerné a Hertz vagy az Avis nevét?
Persze nem csak ők csipkedik magukat a piacon és a reklám terén!
Az utóbbi időben egy kábeltévé reklámadásának szinte állandó szereplője a Yes Autorent, a rádióból pedig a Koala Autorent szólítja meg a hallgatót és bizonyára sorolhatnánk tovább.

Tovább

Webmestereszközök álfelhasználók - mi ez és kik ezek?

A webmestereszközök nélkülözhetetlen információkat nyújtanak
Merre az arra?

Ha azt mondom webmestereszközök (webmaster tools), először is tisztáznunk kell, hogy a Google vagy a Bing diagnosztikai eszközéről beszélek-e. Ha tisztázzuk, hogy a Googliéról lesz szó, akkor már csak az a kérdés, miként lehet abban valaki "álfelhasználó".

A webmestereszközökről

Legyen szó bármelyik webmestereszközökről is, az nyilvánvaló, hogy nélkülözhetetlen információkat nyújt a SEO, a keresőoptimalizálás munkájához.

A Bing Webmestereszközök is számos információt nyújt
A Bing Webmestereszközök irányítópultja - részlet

A Bing diagnosztikai eszközéről már korábban is közreadtam néhány fontos információt a blogban itt:
> Bing diagnosztika

De nézzünk a Google hasonló nevű eszközére:

A Google Webmestereszközök nélkülözhetetlen a SEO munkában.
Google Webmestereszközök irányítópultja - részlet

Ám ezúttal nem a felhasználásról lesz szó, most elégedjünk meg annyival, hogy a Google Webmestereszközök információi úgyszólván nélkülözhetetlenek, pláne a magyar piacon, ahol a Google bőven 90% felett uralja a keresőpiac tortáját.
Hanem arról a helyzetről lesz szó, amikor már nem akarunk egy adott cég honlapjának adataiban elmerülni, nem akarunk onnan semmiféle információt - de mégis kapunk!

Van, hogy nem akarunk adatot, mégis kapunk?

Ilyen helyzet, mármint olyan, hogy nem akarunk információt, számos okból bekövetkezhet: tulajdonos kilépése, webmester távozása, SEO-s megbízás lejárata és sorolhatnánk.
Ezekben a szituációkban nem lesz elégséges, ha a távozó a saját webmestereszközéből törli az adott cég vagy személy honlapjának kezelési lehetőségét, mert ettől még kaphat továbbra is e-mail értesítéseket a Googletól, hogy a szóban forgó webhelyen állítottak például a feltérképezési sebességen vagy gyarapodott a fel nem térképezhető fájlok száma és hasonlók.

Bajra baj

Ha rákattintunk egy ilyen üzenetre, akkor a link megpróbál minket bejuttatni az adott webmestereszköz fiókba, ami valószínűleg nem sikerül, de mindenesetre a korábban kiszolgált cég fiókja könyveli az "illetéktelen behatolási kísérletünket". Ha nem bizalommal teli volt a cégtől való távozás, akkor parádés veszekedésekre nyílik így mód, komoly vádaskodások áldozatai lehetünk - ártatlanul.

Tehát egy cégtől való távozáskor, lejárt megbízáskor érdemes visszapörgetni, milyen módszerrel jutottunk hozzá a cég (szervezet, személy) webmestereszközök hozzáféréséhez.
Ha a saját Google html kódunkat használtuk, akkor azt törölni kell a gyökérkönyvtárból. Ha a cég a saját webmestereszközök fiókjából adott teljes, korlátozott vagy csak bepillantást engedélyező hozzáférést, akkor azt a meghívó félnek kell törölnie. De bejuthattunk meta tag segítségével is, tehát az is törlendő!
Amit biztosan el kell végeznie a cég felelősének: törölnie kell a mi e-mail címünket, innen - a "fogaskerék" menü alól - belépve a Felhasználók és webhelytulajdonosok pontra:

Használók és webhelytulajdonosok
Belépés a kilépéshez

Biztosra veszem, hogy nem egyetlen vagyok, aki egy új ügyfél honlapját szemlélve számos google html kódot látott a gyökérkönyvtárban, a korábbi webmesterek, ügynökségek névjegyeként! Meg meta tag-et, meg e-mail címeket, amelyekre kéretlenül is mennek üzenetek.
Érdemes ellenőrizni és ellenőriztetni ezeket a beállításokat, ha csak nem akarunk álfelhasználók lenni!

***
Ajánlom még: Keresőmarketing

Anomáliák a betöltési gyorsaságban

WordPress, pluginok, betöltési idő

Kedvelem a WordPress-t, aligha véletlen, hogy ez,  a keresőoptimalizálással, a SEO-val, az online marketing általános kérdéseivel foglalkozó blogom és a személyes, komplex blogom is WP-motoron fut.
De nem csak blogok megjelenítésére alkalmas rendszer ez, számos klasszikus honlap bizonyítja ezt, amely valamelyik WordPress témára (héjra) épül.
A WP vitathatatlan előnye a rugalmas felhasználhatósága és a pluginekkel (beépülő programrészekkel) történő kiegészíthetősége, amellyel valóságos funkció-halmozást lehet elérni.
Ám amit el lehet, azt azért nem muszáj elérni - és ezt egy egyszerű példán keresztül szeretném is bemutatni.

Tovább
süti beállítások módosítása
google-site-verification: google9b6fef48f2b390e9.html