SEO történelem

2015.jún.14.
Írta: Bognár L Szólj hozzá!

A jó tanács bírja energiával

Korábban a jó tanács szerepével már foglalkoztunk a marketingben, még közelebbről az online marketingben, hiszen honlapok oldalain kerestük a tippek-trükkök ajánlását, a jó tanácsokat.
És bármilyen fajtára is bukkantunk, azt tapasztaltuk, hogy felmerült egy tény, egy probléma, amelynek megoldásához a tanácsot adó mindjárt megoldást is kínált!
Ez a probléma lehetett egyszerű, lehetett egy adott témát teljesen átfogó, a lényeg nem változott: a tanácsadó tipp-topp megoldást kínált!

Az energetikai tanúsítvány pénzbeli hasznot ígér

Hogyan kaphatok jobb energetikai besorolást? -teszi fel a kérdést a Gemini Invest a honlapja aldomainjén > Jobb energetikai besorolás
Ez a kérdés eleve magas hasznot ígér, hiszen eladáskor a jobb energetikai besorolás jobb eladási árat feltételez.
A honlap a jobb energetikai besoroláshoz vezető lépéseket részletesen ismerteti és forintra-fillérre pontosan megmondja, mi mennyibe fog kerülni és ezzel mennyit emelünk az épület energetikai besorolásán.

(Például: "A legolcsóbb megoldás a digitális programozható termosztát felszerelése, és a radiátorokon az elzárót termosztatikus radiátorszelepre cserélni. Ennek az ára kb. 5.000 Ft/radiátor és 14.000 Ft a termosztát. Ezzel 5 %-ot lehet javítani az energiatanúsítvány besoroláson.")

Persze ha nem akarjuk eladni lakásunkat, irodánkat vagy bármi egyebünket, akkor is sokat spórolhatunk a Gemini Invest energetikai tanúsítványával. Mondhatnánk is, ez az igazi, érdemi, valóságos rezsicsökkentés, energia megtakarítás, amely nem kormányzati akaraton, hanem a mérőórák állásán nyugszik.

A falak hőszigetelésétől a használati meleg víz hőfokán át a háztartási gépek használatáig teljesen átfogó képet - és a marketing lényegét, az előny ígéretét - forintosítva kapjuk meg.
De legyen szó energia megtakarításról is:
A tartós rezsicsökkentés: energetikai tanúsítvány

Tanácsadás a honlapokon - profi szolgáltatásmarketing

Miközben elsősorban arra gondolunk, hogy a tanácsadás perszonális, közvetlen kapcsolatot feltételez, aközben a valóság igen erőteljesen egy másik irányba is mutat. A honlapok is nyújtanak tanácsot, hogy így növeljék maguk iránt a bizalmat, az ügyfelek elégedettségét , a szolgáltató és ügyfél közötti kohézió erejét.

Persze ez a fajta tanácsadás csak akkor működik, ha a keresőoptimalizálás olyan erejű, hogy az potenciális ügyfél meg is találja a weben a jó tanácsot, a tippet-trükköt.

Nézzünk is honlapos tanácsadásra példákat:

Kiegészítés, elméleti háttér: 

Miért fontos a tanácsadás beépítése egy vállalkozás szolgáltatásmarketingjébe?

Jó tanács sofőröknek, úrvezetőknek

Jó tanácsok a személyszállítás terepéről

Az előző bejegyzésben, amely > A jó tanács, mint marketing fogás címet viselte, néhány példát mutattam be arról, hogy az online marketingben hogyan szokták a jó tanácsokat, a tippeket-trükköket felhasználni.
Azt leszögezhettük a látottak alapján, hogy a jó tanács jó felhasználása során egy kettősség lesz a jellemző: egyfelől a honlap látogatója valóban kap egy használható előnyt biztosító tippet, másfelől pedig egy indítékot, érvet is ahhoz, hogy miért a honlap üzemeltetőjének szolgáltatását vagy termékét vásárolja meg (kapcsolódva a tipphez).

A sofőrszolgálat jó tanácsa

Most nézzünk egy olyan példát is, amikor abszolút közismert tényt "ad el" a honlap üzemeltetője jó tanácsként - és mi mégis kapunk valamit!
Pillantsunk rá a Sofőröm Sofőrszolgálat > Sofőrszolgálat referenciák url-jén lévő oldalra a Jó tanács és Autóshírek részre!
Az első jó tanács így szól: "Ne üljön volánhoz, ha alkoholt ivott!"
Népiesen szólva, ha ezt az intelmet nem ismerte valaki, akkor megeszem a (sofőr)sapkámat.
Kérdezhetné valaki, akkor miért hozom én ezt ide JÓ példának?!
Azért, mert a valóság az, hogy az emberek egy része mégiscsak úgy viselkedik, ahogy a Sofőröm Sofőrszolgálat Budapest honlap írja: úgy gondolván, hogy egy pohár sör vagy egy kupica ez meg az, nem fogja befolyásolni a vezetői képességeket és iszik egy keveset vezetés előtt. Vagy egy kicsivel többet. Esetleg nem is kicsivel.
Tehát mégiscsak előáll egy kis probléma: ittunk és itt az autónk, velünk. Ha vezetjük, a nyakunkra hághat a zéró tolerancia sokezres büntetéssel, ha itt hagyjuk őrizetlenül, reggelre ki tudja, hány kerék marad rajta - és akkor mindenből csak a legkisebb bajjal számoltunk!
És ekkor jön a honlap gazda ajánlata: SOFŐRSZOLGÁLAT!
A sofőrszolgálat az autóst a saját autóján viszi haza (vagy egy másik szórakozóhelyre), így lesz a dilemma szépen feloldva.

A témáról korábban:
Sofőrszolgálat: mi a frász az?

Az autókölcsönző jó tanácsa

Ugorjunk rá a Koala Autorent > Autókölcsönzés tippek oldalára.
Itt egy olyan megoldást találunk, amely gyakorlatilag leírja egy szolgáltatás, nevezetesen az autókölcsönzés teljes menetét.
Persze kapunk itt is plusz információt, konkrét tanácsot: ne béreljünk autót olyan cégtől, amely kp. kéri a kauciót! Ennek az az oka, hogy a bankok csak megbízható autókölcsönző cégnek engedélyezik a kaució bankkártyás megoldását - így indirekt módon információhoz jutunk az autóbérlést lebonyolító cég megbízhatóságáról - és ez napjainkban nem kis dolog!
És ekkor belép a jó tanács adásának második lépése: a honlapot üzemeltető Koala Autorent autókölcsönző NEM KP kéri a kauciót!

***
Témába vág:

 

A keresőoptimalizálás ritmusairól

Grafikon: ismétlődés a keresőoptimalizálás során
"Fűrészfog" ritmus

Ismétlődések a webanalitikában

Ha a természetnek ritmusa van - gondoljunk csak például a Fibonacci sequence létezésére: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 és így tovább - akkor miért is ne lenne ritmusa (és esetleg dallama is) a Googlenak és benne a keresőoptimalizálásnak, a SEO-nak is? :-)
Nézzünk is rá a nyitóképre, amely a Google Webmestereszközök (Search Console) friss grafikonjának részlete. A grafikon a Sofőröm Sofőrszolgálat * interneten történő kereséseinek ritmusát mutatja meg.

Tovább

Marketing stratégiák vasárnapi zárva tartás után

Vasárnapi zárva tartás - a marketing válaszok

A kötelező vasárnapi zárva tartás az ország lakossága körében végzett felmérés szerint nem találkozik az emberek tetszésével. Az elutasítás aránya kétharmados.
A bezárásra kényszerített, kétszáz négyzetméternél nagyobb áruházak tulajdonosai sem repdesnek az örömtől, bevétel kiesésre számítanak.

Mit tehet ilyen esetben a kereskedő?

Példáért nem kell messzire mennünk (mármint olyan értelemben, hogy e blogban már bemutattuk a budapesti ABútor Outlet Áruházat).
Nézzük, mit tesznek ők?

Tovább

Pénz és energia

Valódi energetikai rezsicsökkentés

Igen, ez egy olyan bejegyzés lesz, amelyben lesz pénz és lesz energia!
A marketing nem csak elmélet, hanem gyakorlat is. Így egy marketing blog is foglalkozhat olyan témával, olyan szolgáltatással, amely direkt módon pénzt ígér - történetesen energetikai megtakarítás révén!
De el is árulom végre, miről van szó.

Otthon Melege Program

Az Otthon Melege Program 2015. március 9-én  indul útjára, s a társasházak energiamegtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának támogatását célozza. 

A pályázatnak kódszáma is van, íme: ZFR-TH/15.Nem véletlen, hogy a részleteket egy energetikai tanúsítványok készítésével foglalkozó cég honlapján találjuk meg, hiszen az információ mellett megrendelést is remélhet az ország szinte teljes területéről.
Egyebek között itt ezt olvashatjuk:

Az energetikai tanúsítvánnyal igazolt minden megtakarított CO2 kg/év-re:

  • 750 forint Homlokzati nyílászárók cseréjét és Homlokzatok/Záró födémek hőszigetelését is megvalósító beruházások esetén;
  • 950 forint Megújuló energia hasznosítást elősegítő beruházások esetén;
  • 450 forint a fentiekbe nem tartozó beruházások esetén.

Az így, vagyis energetikai tanúsítvány által feltárt és megnyert energiamegtakarítás valódi energia megtakarítást és ezáltal valódi rezsicsökkentést jelent - vagyis nincs kiszolgáltatva a társasház, a lakó a mindenkori kormányzat vagy a szolgáltató kénye-kedvének. Legalábbis nem teljesen.
Hiszen amit megtakarítanak - most ráadásul kedvezménnyel, az tényleg az övék marad!

A további részleteket itt tudhatja meg:
Otthon Melege Program

És ezeket a bejegyzést is melegen ajánljuk:

Fésült fodrász honlap

Miért módosítottunk a fodrász tanfolyamon?

Honlap frizura

Egy-egy honlap szavatossági ideje erősen lerövidült.
Marketing nyelven szólva a honlap termék életciklusa egyre rövidebb. Így szinte folyamatos módosításokra, redesign-ra, ráncfelvarrásra, stílszerűbben átfésülésre, új frizura kialakítására, sőt egyre gyakrabban teljes cserére van szükség.
Ennek persze nem egy, hanem több oka is van.

  • a honlapkészítés eszközrendszerei, platformjai, szabványai változnak (például most a HTML 5-nél; a WordPress 4.1-nél tartunk; egyre fontosabb a mobilra is tervezettség - responzive honlap)

  • a Google algoritmusai, elvárásai folyamatosan változnak (márpedig fontos a keresőtáblán - SERP - elfoglalt hely!)

 

Ám nem csak az eszközrendszerben, a technika terén folyamatosak a változások, hanem az online marketing szakemberei, a SEO (keresőoptimalizálási) tanácsadók is változhatnak egy-egy vállalkozásnál, s ez minden bizonnyal előbb-utóbb koncepcióváltoztatással, de legalábbis módosításokkal is jár.

Míg egyesek a honlap nyitóoldalára helyezik a hangsúlyt, ide tömörítik be a kulcsszavakat és a kulcskifejezéseket (és előszeretettel ide linkelnek kívülről), addig mások - köztük magam is - egy-egy fontos kulcskifejezésnek külön almenüt-aloldalt szentelnek, s az ide irányuló linkektől, vagyis a mély linkeléstől (deep linking) remélik adott kulcskifejezésre, kulcsszóra a több hasznot, a több látogatót, a honlapon töltött több időt és a keresőben történő előbbre jutást.
A CLIPS Akadémia honlapján fodrász tanfolyam aloldal nem működött (ill. hasonló néven egy kérdőív funkcionált).

A munkahely és a sztár fodrászság varázsa

Márpedig az OKJ-és tanfolyamok meghirdetése egy nagyon lényeges mozzanat a CLIPS Nemzetközi Fodrász Iskola életében, és egészen bizonyosan az a fodrász pálya iránt érdeklődők életében is, hiszen a bizonyítványon kívül - amely önmagában is teret nyit egy munkahely megszerzéséhez - még az elhelyezkedés és a továbbtanulás terén is segítséget ígér!

A Magyarországon jellemző, 10%-ot meghaladó munkanélküliség mellett ez nagyon komoly érv lehet egy fodrász tanfolyam elvégzéséhez.
Ráadásul a sztár fodrászok életvitele, a nemzetközi térben való mozgásuk, celebként való szerepléseik a médiában - többek számára erős minta lehet.

Nem véletlen az éles verseny a fodrász tanfolyamok piacán.

Vagyis a /fodrasz-tanfolyam.html oldal beállítása, annak érdemleges mennyiségű, vagyis a megfelelő informáltságot nyújtó texttel való feltöltése szükségszerű volt a honlap versenyképességének növelése érdekében.
(Más kérdés, hogy a megbízás nem ad felhatalmazást új honlap készítésére - vagyis adott kereteken belül kell gondolkoznom. És az is más kérdés, hogy friss létesítése miatt ez az oldal a pillanatnyilag leggyengébb.)

Persze egy-egy ilyen módosítás általában nem leszólása a korábban a honlapon dolgozóknak - hiszen, ahogyan azt a bejegyzés elején írtam - "önmaguktól" is elévülnek a honlapok!
Másfelől azért egy komplex rendszer áll rendelkezésemre, például Facebook fiók, sőt videó.

Duguláselhárítás Budapesten

A dugulás vészhelyzetet jelent

Duguláselhárítás honlap
A Duguláselhárítás Budapesten blog képe (részlet)

Akárhogy is vesszük, a dugulás vészhelyzetet teremt, s ilyenkor nagy hangsúlyt kap a szolgáltató kiválasztásában az elérhetőség, a bizalom, az ismerősöktől vagy az internetről beszerzett "goodwill", vagyis a jó hírnév megléte.
Éppen ezért a duguláselhárításban résztvevő iparosok nagy hangsúlyt fektetnek internetes jelenlétükre is.
Ez a jelenlét az élvonalban ma már meglehetősen markáns, mind az online marketing minőségét, mind mennyiségét tekintve.

Vegyük példának a dugulaselharitasbudapesten honlapot!

Már a nyitólapon látjuk az esztétikai törekvést - nem valamely gépet (amely csak a mesterhez közelálló szerkezet, a bajba jutott embernek semmit se mond), szóval nem gépet és nem is a dugulás gusztustalan termékét mutatja meg, hanem a dugulás elhárítása utáni állapotot, annak szépségével.

Ha egy-egy honlapon illatot is lehetne mutatni, akkor érezhetnénk is, hogy itt nem a bűz terjeng, hanem fertőtlenítés és illatosítás után vagyunk - hiszen így illik visszaadni a tulajdonosnak munka után a terepet.
Mivel a munkaterep a lakónak nem terep, hanem lakás, az orvosnak, ügyvédnek, tanárnőnek sem terep, hanem rendelő, elegáns iroda és iskolai épület, természetes, hogy ennek megfelelően kell átadni a helyiségeket.

Budapesti duguláselhárítás

Budapest huszonhárom kerületében 2012-es adatok szerint 1,7 millió ember él.
Gyakorlatilag kettős minőséget állapíthatunk meg a lakosságra nézve:

  • egyfelől mindenki kiveszi a részét a dugulás létrejöttében, hiszen mosakszik, fürdik, főz, mosogat és WC-re is jár;
  • másfelől a dugulás létrejöttekor megrendelőként lesz jelen a piacon

Így aztán - olyan ez, mint a foci - mindenki érintett valahogy és értő is a duguláselhárításban!

Nem könnyű a duguláselhárítónak

Budapest nem egynemű közeg, szinte valamennyi kerületnek megvan a maga sajátossága.
Ott van például a XIII. kerület, közvetlenül a Duna partján, benne családi házas övezet, tízemeletes panelokkal határolva, más-más vízügyi, csatornázási sajátosságokkal.
Ezzel szemben Budán a hegyvidéki gondok jelentkeznek, például a nem megfelelő csővezeték lejtés vagy a gyökérbenövés gyakorisága.
Vajon mindegyik helyen kiismeri magát a duguláselhárító?

A példa honlapon szereplő vállalkozás válasza: igen!
Ennek bizonyítására a honlapon bemutatta mind a huszonhárom kerületet a sajátosságaival együtt, természetesen a saját szakmai szemüvegén át. A sorokból persze az is kitetszik, hogy milyen előnnyel kecsegtet éppen ennek a vállalkozásnak a kihívása, de ez marketing szempontból teljesen normális.
Ismerkedjen meg ezzel a honlappal:

Duguláselhárítás, csatornázás, vízszivattyúzás
Duguláselhárítás Budapest

***
A témában található fontos bejegyzés:

Az Ön gépében melyik titkosszolgálat dolgozik?

A nemzetközi helyzet az interneten is fokozódik

Induljunk ki egy 2014-es hírből: McCain szenátor facebook oldalát teleszórták a magyar trollok mindenféle zamatos üzenettel. Mindez választ jelentett a szenátor úr szavaira, amelyek nem kellő mértékű dicséretet tartalmaztak a magyar miniszterelnök és kormánya tevékenységét illetően. (Mit ne mondjak, még az "újfasiszta diktátor" kifejezés is elhagyta az amerikai háborús veterán száját.)
Lám, a dühödt trollok simán átnyargalják az óceánt is, ha nemtetszésüknek akarnak hangot adni. Titkosszolgálat legyen a talpán, amelyik ennek gátat tudna vetni.

Tovább

Amiért az internetadó elfogadhatatlan

[caption id="attachment_3766" align="alignleft" width="150"]Elutasítjuk az internetadót Nem az internetadóra[/caption]

Hálózati társadalom és internet

Napjaink világát a hálózati társadalom jellemzi, amelynek természetét a legnagyobb alapossággal írja le trilógiájában Manuel Castells, A hálózati társadalom kialakulása címmel.
Ebben a világban az információs áramlástérhez csatlakozó országok jelentik a fejlődés motorjait és az ehhez, az információs korszakot meghatározó áramlástérhez nem kapcsolódó nemzetek leszakadnak a modern világról.
Ez az a központi gondolat, amely meghatározza az internetadó bevezetésével kapcsolatos viszonyunkat.
A magyar társadalomért felelősséget vállalók érték- és érdekviszonyaiból egyaránt az következik, hogy minden olyan tényezőt, amely az információs társadalom kiépülése ellen hat, azt elutasítsák.

Tovább

Autókölcsönzés SEO szemüvegen át

Autókölcsönzők a weben

Igazán izgalmas egy olyan SEO (keresőoptimalizálás) témára pillantanunk, amelyben a szereplő gárda korántsem csak magyarokból áll, hanem világszerte ismert és elismert vállalkozások is jelen vannak, méghozzá Magyarországon, a magyar weben, jellemzően a nemzetközi légi forgalmat is befogadó Budapesten.
Ki ne ismerné a Hertz vagy az Avis nevét?
Persze nem csak ők csipkedik magukat a piacon és a reklám terén!
Az utóbbi időben egy kábeltévé reklámadásának szinte állandó szereplője a Yes Autorent, a rádióból pedig a Koala Autorent szólítja meg a hallgatót és bizonyára sorolhatnánk tovább.

Tovább
süti beállítások módosítása
google-site-verification: google9b6fef48f2b390e9.html