SEO történelem

2014.jún.26.
Írta: Bognár L Szólj hozzá!

Gyöngyszemek: Made in Japan

A keleti áru minőségéről

Vendég blogbejegyzés. Írta Schön András - Andevi Kft., Budapest
A Távol-keleti gyöngyök minőségéről hosszasan lehetne polemizálni. Ugyanis napjainkban már megdőlt a belénk rögződött előítélet, hogy Távol-kelet az Kína, Kínában pedig csak szemetet gyártanak és az "ócó". Egy japán családi vállalkozásról és termékeiről írnék, de azért Kínáról is legyen szó, már az előítéletek miatt is. Valamint saját szememmel láttam, ott voltam, és nem egyszer...

Szóval milyen is az a "ócó" kínai gyöngy?! Nos, ha jó helyen vesszük, gyárakkal tárgyalunk, meghatározzuk a kívánt paramétereket, akkor minőségi és nagyon jó. Hozzá teszem: nem olcsó! Fantasztikus gyárakban jártam, ahol gyöngyöket és bizsu alkatrészeket készítenek nagy mennyiségben, világszínvonalon.

Az "eredeti" olasz és francia divatékszerek nagy része természetesen Kínában készül, a legkorszerűbb gépparkkal felszerelt gyárakban. Viszont a minőséget meg kell fizetni, még a Nagy Fal országában is.
Nos, Japán is Távol-kelet. És persze teljesen mááás!
A made in Japan minőséget jelent. Tökéletességet, precíziós munkát, alaposságot. De tetszenek emlékezni a múlt század 60-as, 70-es éveire? Nem fényévekről beszélek. Az Egyesült Államokban akkor például a Honda, Toyota márkákról úgy beszéltek, hogy az nem gépjármű, hanem valami ázsiai vacak, egy fillért sem ér. És hol volt akkor (a már nagyon is létező) Sony és Panasonic? És ma hol van a Grundig és a Philips?

A japán TOHO gyöngyökről

A világ egyik leghíresebb gyöngyüzeme Japánban működik. A neve: TOHO. Így, csupa nagybetűvel, mert megérdemli.
Családi üzem, alig száz alkalmazottal.
A második világháború előtt alapították a nagyszülők Hirosimában. Nem egy szerencsés hely, de oda születtek és túléltek mindent.
Nevük mára összeforrt a japán tradicionális és abszolút felső kategóriás üveggyöngyökkel. Szó szerint csodákat alkotnak, mert ez inkább művészet mintsem gyártás. A gyöngyök királyai. A TOHO gyöngyök mérete típusonként tökéletesen azonos, század milliméterre. A gyöngyök furata nagyobb, mint a szokásos üveggyöngyöké, vagyis súlyra azonos kiszerelésben jóval több gyöngyszem található. A nagy furat és azonos méret eredményeként egyszerűbb a fűzés, és gyöngyszövésre nagyszerűen használható. Érdemes lenne a TOHO gyöngyök színvilágáról írni, de azt valóban látni kell. Olyan színeket is alkotnak, amelyeket egyszerű halandó elképzelni sem tud.

Japán TOHO gyöngyök színválasztékából
TOHO gyöngyök színválasztékából kicsiny ízelítő

Mi történt Düsseldorfban? Találkoztam  Iwao  Yamanaka Úrral, a TOHO gyár halk szavú, szerény menedzserével, aki nem gyöngyöket, hanem tervrajzokat mutatott. Elmagyarázta, hogyan készül egy gyöngy. Nem egy tonna, egy darab. Ki gondol erre, amikor vásárol egy kis csomag TOHO gyöngyöt? Hogy átkozottul nehéz megtervezni egy darabot, mert tökéletesnek kell lenni a "műremeknek", s csak utána lehet elkezdeni a gyártást, ami szintén nem egyszerű.
Hát igen, ilyen egy jól szervezett, világhírű családi vállalkozás. Vagy ahogy Yamanaka Úr mondta:

"Csak a legjobb minőséget nevezzük minőségnek."

TOHO - MADE IN JAPAN - tőlük érdemes tanulni! Mi is megpróbáljuk s üzletünkben ezért kapható közel hatszáz féle e csodás gyöngy-alkotásokból.

Bosszantó apróságok - a Googlera figyelni kell

Adatokat várunk a Google Webmestereszközökbe.
Adatok a webmestereszközökben

Google nevezéktani probléma

A honlapja SEO-ját (keresőoptimalizálását) illetően tanácsot kér tőled barát, rokon, ismerős vagy ügyfél s hogy megadhasd, hozzáférést küld a webmestereszközök fiókod számára a www pont akami pont hu oldalhoz.
Fityeg is ott néhány adat, ahol nem, ott a Google kiírja, várj egy kicsit, amíg összegyűjti például a honlapra mutató linkeket vagy az indexelt oldalakat.
Elmúlik egy hét, elmúlik kettő – és még mindig semmi. Ezek aligha apróságok.

A harmadik héten a semmin merengve majd leesik a tantusz!
A hozzáférést a www változathoz kaptad – miközben a keresőtáblán a Google a www nélküli változatot – akarmi pont hu - jeleníti meg (mert nem adott meg a honlap gazdája elsődleges domaint).
Ekkor indul a második kör: a www nélküli változathoz is kéred a belépést és szépen hozzájutsz az adatokhoz.
Majd jön a harmadik fázis. Meghatározol egy elsődleges domaint (amire majd néhányan azt mondják, hogy ez fölösleges hercehurca volt) de te inkább a Google-re hallgatsz.

Fáj a Windows-om - visszapillantás

Olvasom, 2015-ben jön a Windows 9, és a fala vélhetően már nem lesz kidíszítve csempékkel.
Ha valóban így lesz, akkor ezzel a Microsoft bevallja: a “népnevelés” ezúttal is megbukott.
Szokásaink, megrögzött mozdulataink valószínűleg csak lépésenként változtathatóak meg – így az “átállás” nem megy, nem mehet simán.

Az elmúlt két évtizedben windows-variációk sokaságán edződtem és nevelődtem, így a windowst akár internetes szocializációm anyjának is mondhatnám, amely anya olykor nem édesnek, hanem mostohának bizonyult.

Variációk internetes népnevelésre

A Windows Millenium volt az első mostohám – amely őrületbe kergetett, hiszen szinte minden meghajtót újra kellett cserélnem, hogy tovább működhessen az asztali PC-m.
A Vista is derekasat rontott nevelődésem harmóniáján. A Minolta Magicolor Desklaser 2200-es színes lézernyomtatót egyáltalán nem lehetett meghajtani vele.

Most az asztali gépemet Win 7 mozgatja, a ThinkPad-emet pedig a 8-as.
Ha az asztali gépet akarom kikapcsolni, akkor a mozdulatsor: balra le – kitt-katt és a kikapcsolás el is van intézve.
A laptopon viszont jobbra fel a kezdő irány (majd jobbra le a kitt-katt-hoz).
Na, én mindig kikapcsoláskor őszülök nagyot: most akkor balra le vagy jobbra fel. Merthogy totálisan ellenkezője az egyik a másiknak. Ezt a “webergonómiai” viccet aligha lehet megbocsájtani. :-)

A rhodium hatása a marketingre

A marketing legjavából: a teljesítményrés

A teljesítményrésről nemrég elmélkedtem >  Az autóbérlés teljesítményrése < egy bejegyzésemben, s kár, hogy akkor még nem voltak a kezemben a bizsualkatrészek és gyöngyök forgalmazásában jó hírnevet szerzett cég, az Andevi Kft. ismertetőjének alábbi sorai.
Milyen jó hivatkozási alap lehetett volna ez is.

Hiszen akiknek allergiás reakciót okoz valamely ékszer, bizsu, akár karkötő, akár nyaklánc, gyöngysor vagy bármi egyéb, az gyakorlatilag "kiesik" a potenciális vásárlók köréből.
Mi ez, ha nem rés a teljesítményen?

Aki figyelmesen elolvassa az alábbi cégismertető sorokat ebből a szempontból, az hamar rájön, hogy a "veszni látszó vevőt" hogyan lehet "megfogni". Igaz, az Andevinél nem "allergiásak" a marketingre :-)

Tovább

SEO iparágak: a linkipar

A linkipar

Ha útnak ered egy gondolat, amely tartalmaz valamiféle előnyt a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás terén, arra hamarosan iparágak (ál-iparágak) fognak települni világszerte.
Itt van például a linkek ügye. A “minél több a link – annál jobb a helyezés” gondolat azonnal létrehozta a “linképítés iparágát”, amelynek keretében szorgalmas iparosok pénzért megszerzik a megrendelőnek – válogatás nélkül – a linkeket.
Az iparág szélén már nem csak link megszerzésről, hanem számítástechnikai leleménnyel létrehozott, relevánsnak tűnő linkek gyártásról is beszélhetünk, amelynek már végképp nincs köze a természetes tetszésnyilvánítást megvalósító, az értékeket elismerő linkekhez.

Ugyancsak messze áll a természetes link fogalmától a pénzért linket árusító linkfarmok létrehozásának és működtetésének ügye.

Tovább

Költözni nehéz

Irodai költöztetés

Költözni és költözködni nehéz.
Jó, előfordulhat, hogy könnyű, egyetlen bőrönddel tényleg az. De ahol pianínót vagy zongorát is vinni kell - ott tényleg nehéz.
A civil költözködés "elnehezült" párja az irodai költözés.
Egy-egy termetes páncélszekrény nem akármilyen felkészültséget igényel.
És képzeljük el, amikor egy bank költözik. Vagy egy külképviselet.
Ilyenkor tényleg mondhatjuk, hogy költözni nehéz.
Irodai költöztetések esetén a tervezés rettentően fontos, mondja a nehéz költöztetések specialistája, hiszen nem állhat le dobozok kerülgetése miatt egy iroda élete, nem állhat meg a munka - hiszen ez óriási veszteséget jelenthet a költözködőnek.
A nehéz esetek megoldásában nem lesznek egyedül a jövőben sem a költöző irodák. Tájékozódni máris van mód egy informatív honlapon.

***
Hivatkozások a profi költöztetők marketingjére másutt:

> Párnázott költöztetés

> Szolgáltatás: referenciák a honlapon
Címkék: marketing

Szolgáltatás: referenciák a honlapon

A referenciák fontossága

Az egyik budapesti cég joggal büszke arra, hogy a nevét, amelyben ott a profi jelző, az ügyfeleitől kapta.
A névadás nyilván nem a bútorszállítás előtt történt, hanem a sikeres költöztetés után, hiszen minősítést, goodwillt általában a megtörténéseket követően ajándékoz a nép. (Ha mégsem így lenne, azt előítéletnek neveznénk, de itt most nem erről van szó.)
Persze nem minden költöztetés sikeres a nagyvilágban.
Hallottunk már összetört csillárról, zongoráról, befőttekről és összezötykölt anyósról is.
Igaz, ezek a szörnyű események nem Budapesten történtek, hanem a világ távoli sarkaiban, ahol nem hallottak még a szolgáltatások elvárható minőségéről.

A szolgáltatás különös áruféleség

A szolgáltatás különlegességét az adja, hogy a szolgáltatást kínáló olyasmit kínál, ami még nincsen kész és a vásárló is abban a bizonytalanságban szenved, hogy tulajdonképpen látatlanban vásárol vagy köt le valamit.
Nos, így van ez a költöztetéssel is, csupán feltételezhetjük, hogy a megadott időben a házunk előtt landol a teherautó, s ott állnak majd a markos legények is, és tényleg bélelt raktéren szállítják majd a bedobozolt csillárt és pont annyiért, amennyiben megállapodtunk előtte.
Persze a vásárló nincs teljesen kiszolgáltatva mindenféle ígérgetésnek, ha szolgáltatásról, például bútorszállításról van szó, mert referenciákba kapaszkodhat, (már ha élelmes, fogyasztásra képes, tájékozódásra hajlamos, vagyis normális vásárlóról beszélünk).
A szóban forgó cég éppen ezért teszi jól, hogy a honlapján bőséges referenciát kínál, nagykövetségektől kezdve intézményeken át híres emberekig felsorolva egykor volt elégedett ügyfeleit!
Szögezzük tehát le:  így kell ezt csinálni!

Az már csak hab a tortán, hogy az iparágban töltött időt is ügyesen a referencia hatókörébe tolja, hiszen jelentős szerepet kap a honlapon a tény: a nyolcvanas évek eleje óta űzi a költözés műfaját a fővároson belül, Budapestről vidékre, vagy onnan Budapestre.

***

Kapcsolódó írás:
Szolgáltatás, marketing, insight

Apartman másképp - különbözni kell mások honlapjától

Egy pécsi apartman honlapjának részlete időjárás előrejelzéssel.
Apartman honlaprészlet

A busók már üldözik a telet, a napsütés már a tavaszt idézi – lassan megindul az idegenforgalmi szezon is Magyarországon!
Ilyenkor a szállást kínáló, a hotel, az apartman, a panzió tulajdonosai, üzemeltetői és a vendéglátásban érdekelt vállalkozások nem csak az étlapjukat, hanem a honlapjukat is átfésülik, és frissítenek is rajta, ha szükséges.

Márpedig szükséges, mert egy-két év alatt sok víz lefolyt az online-Dunán, sok minden megváltozott. És persze a SEO feladata is itt tornyosul, hogyan is állunk a keresőben - hiszen sok (ha nem minden) múlik ezen: lesz-e vendég az interneten át?!

Persze a marketing törvényszerűségei azért nem változtak (legföljebb új ruhát öltenek).
Ilyen régi szabály például az, hogy

”…nem elég csak kielégíteni a vevői igényeket, a versenytársakhoz viszonyítva jobban és másképp kell mindezt tenni.”
Rekettye Gábor: Marketing a magyar kisvállalatoknak, Akadémiai Kiadó, 2012.

Nem árt például a kulcsszavak értékállóságát ellenőriznie a szállást kínálóknak! Biztosak lehetünk-e abban, hogy az olyan divatos jelző, mint az “olcsó” szó, akkora jelentőséggel bír a keresőkben, mint azt a korábbi évek divatja diktálná?
Vajon nem módosult-e a szavak jelentéstartalma a válság mélypontja óta?
Nem mozdult-e el az olcsó jelentéstartalma a silány fogalma felé?

Ebben a kutatásban – amely a SEO-t is jelentősen segíti - jó segítőtársa lehet az érdeklődőnek a Google Trendek eszköze.
A példa kedvéért mutatom az olcsó szóra történő keresések alakulását 2008 januártól 2014 januárjáig. Megtört a felívelő tendencia.

Az olcsó szóra keresések alakulása a keresőkben. Diagram.
Keresések az "olcsó" szóra 2008-2014.

Persze jelzőként egy-egy témához kapcsolódóan érdemes megvizsgálnunk…

Másképpen mint a konkurensek

A másképp, mint mások kifejezés nem valamiféle extravaganciát jelent, hanem például a honlapon is a vendég iránti figyelmességet jelenti.

Az online marketing sajátos megoldásokat kínál a többlet figyelmesség nyújtásában.

Ilyen figyelmesség lehet például az időjárás előrejelzés felvitele a honlapra! Ha kilép a vendég pl. a pécsi Angelica Apartman ajtaján, jobban jár, ha tudja, hogy eső várható és ezért ernyőt is visz magával! A konkrét apartman honlapján ezért érhető el az aznapi, de ezen felül a további két hét dél-dunántúli időjárás előrejelzése.

(Amúgy az ingyen wi-fi szinte már kötelező kellék a szállóvendégek kiszolgálásában.)
Ugyancsak a vendég iránti figyelmesség jele, ha az adott település legfontosabb kulturális, idegenforgalmi, történelmi helyszíneiről, és kiváltképp a menetrendekről ad a szállás honlapja linkeket.
Természetesen érdemes a gyerekekre is gondolni: vidámpark, állatkert – már ha van a településen - aligha maradhat le a honlapról.

Ha ilyen extrák jelennek meg a honlapon, az azt súgja a potenciális vendégnek: nem csak “megfogni” akarnak, hanem ha már ott leszek, akkor is törődnek velem!

***

Kapcsolódó írások:

Linképítés tippek avagy a link building

A linképítés megértéséhez

A linképítés munkája nélkül csupán félkarú óriás lehet az amúgy nyilván ragyogó honlapunk.
A link building, vagyis a linképítés megértéséhez - amely nélkülözhetetlen eszköze a SEO-nak, magyarul keresőoptimalizálásnak - tisztáznunk kell a link kettős természetét.

A link egyfelől út, ezen száguldhatunk az egyik webhelyről a másikra. (Ha a már meghonosodott szörfölést vesszük alapul, akkor akár vízi útnak is tekintheti, aki akarja.)

Másfelől viszont a link erő is.
Az úton magával viszi a szöveg (az anchor text) értelmét, a kiinduló hely értékét, amely az azt látogató emberek figyelmének összességeként értelmezhető. (És ennek csupán mérőeszköze az afelett lebegő linkfelhő.)
Ráadásul ez az erő változtatja is intenzitását. A releváns, tehát a tartalmilag hasonló témakörű honlapból induló ugyanazon link sokkal több erőt képvisel hasonló tartalmú oldalra mutatva, mint irreleváns tartamú weboldalra futva!

A bimbi szóra ültetett link tehát valóságos kincset ér egy éjjeli edényekkel foglalkozó honlap esetén, miközben teljesen értéktelen mondjuk egy politikai marketinggel foglalkozó portál tulajdonosának a szemében.

A linkek egyéb tulajdonságai

A link tulajdonságai persze tovább is bonthatóak.
Szempontunk lehet a link megszerzésének módja is: sok macerát kívánnak érte igényléskor, esetleg pénzt is (ami a Google szemében teljességgel szabálytalan) , vagy könnyen megszerezhető módon juthatunk hozzá, ingyen.
Én most olyan linkkatalógusokat ajánlok, amelyek kulcsszóra ültetett linket adnak, PageRank értékkel bírnak, megszerzésük pedig ingyenes és az igénylésük sem macerás.
Egyetlen fontos szabályt kell a linket kérő honlapnak mindenképpen betartania: ha gazdasági tevékenységet folytat, akkor a cégnyilvánosságról szóló törvénynek megfelelően meg kell adnia főbb cégadatait. (Tisztességes cégeknél ez nem egy vasziszdasz.)

Webáruház linkkatalógusBudapest linkkatalógus | Utazás linkek

Minderről sokkal részletesebben:

Linképítés - linkleépítés

Linképítés a jobb helyért a keresőben

A linképítés újabb akadályai

Linképítés: van egy tippünk

Linképítés, link building: a távcső másik felén

Linképítés, link building: nehezedik a releváns linkek beszerzése

Hány linked van?

A Google vagy a lap pont hu linkeskedik?

SEO iparágak: a linkipar

Linkeskedés: helyi keresés

A SEO és a link helye a cikkben

Ronaldinho, a marketing-objektum

Fojtik-Veres: Elnyújtott élvezet. Benne Ronaldinho mint marketing-objektum
Elnyújtott élvezet

Amikor a marketing termék élvezi termék mivoltát

Kezemben a Fojtik-Veres. (Elnyújtott élvezet...?; Négy beszélgetés a marketingről. Akadémiai Kiadó, 2006).
Még a fociról is szó esik benne, és az európai focidrukkerről is, aki "nem azért szereti Ronaldinhót, mert mondjuk, 179 mérkőzésen volt most valuable player, hanem azért, mert a foci varázslója és élvezzük, amit csinál. Külön öröm látni, hogy ő is élvezi."
Ritka termék az ilyen, amelyik élvezi termék- vagyis marketing-objektum mivoltát, eladhatóságát - mondhatnánk rosszindulatúan.
Talán csak a blogger még ilyen :-)

A játékos mint mesterember

Persze a pályán nem a játékos termék mivolta, hanem mesteremberi vagy ritka esetben művészi mivolta a lényeg, aki esztétikai örömöt nyújt, s a teljesítményének százalékos kimutatása vagy a pénz, a produkció ára (akár extra ára is) az adott pillanatban csupán másodlagos. (Nem úgy a klubja pénztárosának!)

Mindemellett Ronaldinho marketing-támogatást is élvez, kommunikációs felhő lengedez körülötte, naponta írnak róla a lapok, nyilatkozik a televíziókban, a házának belseje magazinok színes lapjain és az interneten lesz bejárható - vagyis valóságos marketing-objektum a pasas.

A nagy kérdés az, hogy eme marketing-burok nélkül mennyivel csökkenne a piaci értéke, az eladhatósága?

Az elfelejtett marketing következménye

Általánosíthatunk is: mi történne, ha egy reggel arra ébrednénk, hogy minden reklámot elfelejtettünk, amit láttunk-hallottunk valaha? (A kérdést indokoltá teszi, hogy a reklám fogalma naponta kap dühödt támadásokat.)

Ott állnánk az ABC-áruház pultjánál, s fogalmunk se volna mondjuk az ásványvizekről. El kellene olvasnunk valamennyi ismertetőjét, hogy eligazodhassunk. Minél nagyobb választék tornyosulna előttünk, annál hosszabb ideig tartana a választás folyamata. Meg kellene értenünk, hogy mit jelent, ha ugyanannak a márkának más színű a kupakja. A korábban ismert hírnév, az "ásványvíz versenyeken" elnyert díjak belénk táplált ismerete sem segítene.

A megszokott rutin helyett (akár igaz, akár hamis érveken alapul is az) mindent újra kellene gondolnunk. Az ilyen bevásárlás bizonyára elnyelné a napunk. Este fáradtan térnénk haza, annak ismerete nélkül, hogy melyik csapatban is rúgja a labdát Ronaldinho, akiről amúgy semmit sem tudunk. Bekapcsoljuk a tv-t, meccset szeretnénk nézni, de vajon melyiktől várhatjuk a varázslatot?

Messi vagy Ibrahimovics?

Nézem az FC Barcelona Messivel felvonuló, Deportivo elleni meccsét, amely felettébb izgalmasra sikerült, s a Barcelona tizese három góllal is megkínálta a Deportivo La Corunát. (Deportivo - FCB 4:5)
Az argentin csatár, Lionel Messi, a katalán csapat csodacsatára alacsony, fürge, jól cselező futballista - akinek eredményes, szemre is szép játékát figyelve könnyen juthatunk arra a következtetésre: az igazán jó csatár minden bizonnyal alacsony termetű kell, hogy legyen, ez az alapja gyorsaságának, amellyel oly' ragyogóan cikázik a védelmeken át. Hát persze, hogy az alacsony játékosokból lesz jó csatár, gondoljunk csak egy korábban játszó világklasszis argentinra, Maradonára. Sőt, a mi zseniális Puskásunkat sem tekinthetjük hórihorgas labdarúgónak.

Nézem a svéd válogatott németek elleni, világbajnoki selejtező csoportban zajló csatáját, ahol is a svédek 0:4-ről, vagyis a sírból  hozzák vissza az eredményt és mentik a pontot. A 4:4-es végeredmény első svéd gólját Zlatan Ibrahimovics fejeli. Zlatan magas, erős testű, csupa izom játékos, védő legyen a talpán, aki útját állhatná. Nyilvánvaló, hogy ilyen magasság és ennyi izomtömeg kell az eredményes játékhoz! Gondoljunk csak bele, egy korábbi zseni, a brazil Ronaldo is ilyen testfelépítéssel volt képes megszerezni a mindenkori csapatának a góljait.

Ugye, ismerős dilemma?!

Mindez a napokban látott, két jól pozicionált * reklámról jut eszembe.
Az egyik szerint - ezt egy autóalkatrészt árusító üzlet autóján láttam:   Pontosan illeszkedik - mert gyári! Aztán már nem is tudom hol, azt olvasom: Ugyanannyit tud - harmadáron! Válasszon utángyártott alkatrészeinkből!

Lám, mégiscsak nekünk kell döntenünk, ha jó az ellentétes érveket felvonultató két különböző reklám!

Orvosi gerillamarketing - a műtőben furcsa dolgok is történhetnek

Műtőben: gerillamarketing műtét
Műtét közben: orvosi gerillamarketing

Szike és gerillamarketing

Érdekes könyvet olvasok az orvoslásban használatos szuggesztióról (dr. Varga Katalin és dr. Diószeghy Csaba tollából, a talányos Hűtésbefizetés avagy a szuggesztiók szerepe a mindennapi orvosi gyakorlatban címmel, a Pólya Kiadó - Budapest, 2001 - gondozásában.)
Ebben egyebek között szóba kerül az az orvosi megfigyelés, mely szerint a műtét alatt altatásban lévő beteghez mégiscsak el-eljut némi információ, amelyet a beteg a módosult tudatállapotban kiszámíthatatlanul dolgoz fel, s ébredése után azt tapasztalják, hogy megváltozik a viszonya az orvosokhoz, a kórházhoz, és a gyógyulási folyamat is lelassulhat.
Ezek a megfigyelések vezették az orvosok egy - szakmájuk iránt erősen elkötelezett - részét annak kutatásához, hogy mi is állhat a háttérben.

Tovább
süti beállítások módosítása
google-site-verification: google9b6fef48f2b390e9.html