SEO történelem

2010.dec.05.
Írta: Bognár L 2 komment

Az MSA módszer: Marketing + SEO + AdWords

A SEO, mint istenség ?

MSA: Marketing + SEO + AdWords
MSA: Marketing + SEO + AdWords

Az internetes megjelenés egyre inkább a komplexitás művészete. Igaz ez a megjelenés lehetőségének sokrétűségére (honlap, blog, közösségi hálózatok - benne a Facebook, a Twitter, a YouTube, a Picasa, a Tumblr...), a formák sokszínűségére (text, slideshare, video), és  a használt online marketing eszközök sokrétűségére is.
Be kell valljam, az internetre településem első szakaszában a SEO-t istenként tiszteltem, de hamar ráébredtem arra, hogy az online marketing eszközök harmonikus használata nem a SEO "lefokozását" jelenti, hanem éppen ellenkezőleg, annak hatásfokát emeli.

Az Ads (korábban hivatalosan, ma még a köznyelvben - AdWords) sokat segíthet egy-egy oldal SEM és SEO szempontú erősítésében is, bár az AdWords használat ténye önmagában nem sorolja előrébb a keresőkben a webegységeket. (A Google a hirdetések találataitól külön tartja nyilván az un. organikus találatokat). Viszont az ismertség növekedésével, áttételes módon, növekedhet a látogatottság!

MSA módszer: Marketing + SEO + Ads

A legsikeresebb oldalak elemzése során arra a felismerésre juthatunk, hogy az eszközök egymásba ágyazódnak, s egy egységes, komplex rendszerként értelmezhetők, amelyben a Marketing, a SEO és az Ads szerves egységet alkot. Ads helyett persze mondhatnánk PPC-t is (Pay Per Click), vagyis kattintás alapú térítés mellett történő online hirdetési megoldást.

Vagyis nem egyszerű szóbűvészkedésről van szó, hanem a piaci szegmentálás, a pozicionálás által megalapozott széleskörű, online marketing munkáról, az ebbe beépülő SEO-ról, első lépésben a tudatos kulcsszó választásról, amelyben már részt vesz például az Ads kulcsszó választó eszköze is, pedig ekkor még szó sincs hirdetésről!

Ebben az összefüggésben a description meta tag is többet jelent, mint az oldal egyszerű leírását, amely alapján a robotok megértik az oldal tartalmi struktúráját, a főbb tartalmi elemeket.
Az MSA keretén belül a description online marketing oldala felerősödik, vagyis olyan értelmezést kap, hogy a keresőben ez lesz a cím (title) mellett az első text üzenet a cégünkről, amellyel a potenciális ügyfél találkozik!

Ez marketing szempontú megközelítés, amely meghaladja a szűk számítástechnikai értelemben vett felfogást.

(Amely nem lebecsülése az utóbbinak, hiszen egymásba ágyazódásról van szó!)

Mindezt a hirdetések, az Ads is jól támogatja, kiegészíti, hiszen jól alkalmazva növeli - a honlap megismertetésén keresztül - a cég és annak termékei, szolgáltatásai hírnevét, növeli a kattintásszámot, vagyis direkt és indirekt módon támogatja az eladásokat.
Ráadásul az AdWords segítségével gyorsan eljuthatunk azokra a "területekre", ahová a SEO eszközeivel csak lassabban juthatunk el. (Persze a befektetések visszatérülésére ügyelni kell!)

Nos, ennyi volna az MSA módszer lényege.

(Persze, kérdezhetné valaki, a SEO-t és a hirdetést nem tekintem a marketing részének, hogy + jeleket használok? De, igen, a két utóbbi fogalmat nagyon is a marketing részének tekintem, ám sokan marketingszemlélet nélkül akarnak seozni, keresőoptimalizálni, s így hangsúlyossá tettem a marketing ismeretek szükségességét.)

***

Ajánlom még elolvasásra:
Ads

Évekkell ezelőtt erről a témáról így vélekedtem:
Keresőoptimalizálás vagy hirdetés vagy nagy adatbázis?

Szinergia vizsgálat SEM és SEO eszközökkel

Se a SEM, se a SEO nem segít?

SEO szinergia - Magyar porcelan márkák. A Zsolnay porcelán a Google keresési eszközökben

Ha kutatási lehetőségem volna a SEO és a SEM oldaláról közelítve, akkor most szerfelett örülnék Pécs kulturális főváros rangjának, mert módom volna (a számtalan program élvezetén, a közterek, az új építmények birtokbavételén és némi mérgelődésen túl) az internet adta lehetőségekből eredő jelenségek tanulmányozására.
Igen mélyre hatoló kutatásokban szemrevételezhetném, hogy van-e szinergia, egymást erősítő mozzanat az Európa Kulturális Fővárosa cím, az arra költött milliárdok és mondjuk a helyi cégek hírnevének (goodwill) interneten kimutatható változásai között.

Hipotetikusan azt mondanám, hogy van, már hogyne volna ilyen kapcsolat és számokkal igyekeznék utána járni.

A szinergia alapjai lennének

Persze az előkészítő évek és a már-már befejezett 2010-es év így is kalandra hív, csábít, hogy nézzünk utána: miként befolyásolták a megjelenő – eleinte negatív hírspirálban alábukó, majd hangvételükben enyhülő, sőt napjainkra már sikerpropaganda-kedv által űzött - hírek, a rendezvények, a reklámra-propagandára költött idei kétmilliárd Pécs város

  • hírét,
  • kulturális értékeinek internetes keresettségét,
  • s márkáinak hírnevét.

A kalandot részben előkészíti (bár nem tudományos alapossággal, előre megtervezetten), hogy több, számszerűségre törekvő bejegyzést is tettem korábban, tehát volna mihez mérnünk a mostani számokat, trendeket jelölő ábrákat, grafikonokat.

A Google eszközei és a tudományosság

Persze, mondhatja valaki, hogy a Google keresőfelületén megjelenő kínálati számok, a Google keresési trendek eszközzel, vagy a Google kulcsszó választó eszközzel mért adatok még nem elfogadottan tudományos értékűek.
De előbb-utóbb azok lesznek – felelném, ha tényleg ilyesmit mondana valaki.

Azt már a múlt év végén megállapítottam az Európa Kulturális Fővárosa – Pécs és a többiek c. bejegyzésemben, hogy a kulturális fővárosi rang nem feltétlen jelent kiugró keresési hajlandóságot az interneten. Lille, Cork, Louxembourg példája legalábbis ezt mutatta.

Hírnév, Goodwill, Pécs

A Pécs neve az interneten bejegyzésemben (a Blog Pécs közösségi oldalon), egy évvel ezelőtt ugyanolyan sorrendben látjuk a magyar városokat az internetes keresés tükrében, mint most. Vagyis Pécs nem tudta megelőzni Debrecent, a fővárosság nem vált igazán belföldön sem internetes hajtóerővé?!

(Ez nem a módszer, a választott mérőeszköz alkalmatlanságát jelzi, hiszen Debrecen esetén nagyon is nyomon követhető, hogy milyen keresésbeli kiugrásokhoz vezetett a labdarúgásuk sikere, az miként “dobta meg” a cívis város iránti nemzetközi érdeklődést.)

A friss, 2010. november végi tábla:

Magyar városok az internetes keresések tükrében | Pécs, Budapest, Debrecen
Magyar városok az internetes keresések tükrében : Pécs, Budapest, Debrecen

A szinergia után nyomozva sajnos azt tapasztalhatjuk, hogy elővetéseinket (nevezetesen, hogy Pécs a múzeumok városa; az egyetemek városa, vagyis ezeken a területeken nyilván óriásit profitált) megcáfolják a tények. A debreceni egyetem, a miskolci egyetem kifejezésekre több a keresés, mint a pécsi egyetem kifejezésre!

De igazán fájó egy év kulturfővárosi reklám után az eredmény-nyomozásnak alávetett két pécsi múzeum elmaradása fővárosi társaival szemben. Hiszen ezek az intézmények a pécsi kultúra magjához tartozók, annak meghatározó elemei. (Azoknak lenne igazuk, akik szerint Csontváry azért "eladhatatlan" Nyugaton, mert Pécsett van "eldugva" a világ elől?)

Magyar múzeumok az internetes keresések tükrében | Pécsi múzeumok a Google keresési trendek tábláján
Magyar múzeumok az internetes keresések tükrében: Pécsi múzeumok a Google keresési trendek tábláján

 És még egy lehetséges irány lehetne a kutatáshoz: vajon (az oly’ sokszor szóba került Zsolnay negyed nyomán is) rettentően híresnek vélt Zsolnay porcelánon, mint a város egyik meghatározó termékén vajon milyen nyomot hagytak az elmúlt évek? Nincs pécsi, aki ne azt gondolná, hogy ez a márka ne a “mindent visz” kategóriába tartozna. A neten a valóság viszont az, amit a szöveg elején elhelyezett táblára kattintva kapunk meg.

Aki további összehasonlítható számokra kíváncsi, az ebben a korábbi bejegyzésben találhat:
SEO: hol élsz te?

Ha kutatási lehetőségem volna – kezdtem a bejegyzést ekképpen. De nem volt és nincs, de talán mint máskor is, bejegyzésem nyomán valaki szerez majd pénzt magának, hogy elvégezze a munkát, amelynek elvégzését már régóta tervezte, csak még nem jutott eszébe eddig! (sic!) :-)

***

Még a témában: 

Trendek rendje: a Google Trends

 

A kert avagy a szolgáltatások kettősségéről

Referenciák a kerttervezés, kertépítés ürügyén

"A kert fenntartása komoly szakértelmet kíván: teljes körű növényvédelem, gyepápolás, gyepszellőztetés, tápanyag utánpótlás, ha szükséges: szelektív gyomirtás, vagyis rendszeresen tavasztól őszig végzett szakmunka. És sok-sok beszélgetés a Megbízóval, nemcsak kertről…" (A kiemelés tőlem, B.L.)

Kerttervezés, kertépítés felsőfokon
Egy gyönyörű kert

A Pro Natura Kert 20 éves tapasztalattal rendelkező kertépítő szakemberének -  akinek cégével az Év kertje kitüntető címet is sikerült már megnyernie -, lám fontos a megrendelő megismerése, hogy egyéni megoldásokkal szolgálhassa annak vágyait, igényeit.

Jómagam úgy látom, hogy a szolgáltatási piacon a két, egymásnak ellentmondó tendencia egyre markánsabban mutatja meg magát.
Egyfelől a hangos törtetés, az ígérgetés, a személytelen, futószalagszerű, "dobozos" kiszolgálás dívik, másfelől pedig a referenciákra épülő, elemzésen, konkrét helyzetekre alkalmazottan megjelenő igényes szolgálat arcvonásaira ismerhetünk.

A SEO sem szóbűvészet

A SEO-ban sincs ez másképpen. A szóbűvészek vagy ajádékképpen dolgoznak, vagy valamilyen rejtélyes okból nekik ingyen van a szaktudás megszerzése, a szakkönyvek beszerzése, a szójelentések, a statisztikák elemzésére, a kulcskifejezések kiválasztására fordított amúgy drága munkaidő.

A valamely szolgáltatást majdan igénybe vevő potenciális vásárlónak ezekben az ügyekben csak egyet tanácsolhatok: a REFERENCIÁKRA figyeljen. Ahogyan a személyre szabott kert sincs meg kérdések nélkül, ahogy a csodálatosra tervezett kert mögött is ott áll húsz év kertekben szerzett tapasztalata, ugyanúgy a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO is megkívánja a referenciákat.

Hogy láthassa a potenciális ügyfél: a SEO-kertész kertje is zöld, sőt a szomszédénál is zöldebb, magasabbra nőnek rajta a fák, szebben virítanak a virágok, zeneibben zengenek rajta a tücskök és több mézet gyűjtenek róla a méhek.
Nos, ilyesmit tudhat meg az érdeklődő a referenciákból, s ha nem rest, akkor meglévő ügyfeleket is megkérdezhet: tényleg hatékony a keresőoptimalizáló munkája, amikor gyomlál vagy ülteti a fát.

Pécs és a referenciák

Kedves és szép városban lakom - ám az Internet sokféle arcát mutatja itt.
Egy-két számítástechnikai cég a világ élvonalában, aztán néhányan a fölmorzsolódás küszöbén, "bérmunkássá" válva, fővárosi "név" szatellitjeként.
Aztán vannak a voltak...
A SEO, a keresőoptimalizálás piaca harmatgyenge, s olykor nem a pénz miatt, hanem a tájékozottság hiányából.

Budapest, te csodás

Ó, itt még elegánsnak számít a hetykén kiköpött mondat: "Budapestiekkel dolgoztatok!"
Nekem meg fáj a szívem, mint most is, amikor a mindenféle területi-, kisebbrendűségi érzéstől mentes távoli megrendelő, aki csak a referenciáknak hisz, s nem érdekli, hogy a majdani szolgáltatója milyen nemzet, esetleg nemzetiség tagja, milyen vallású, milyen bőrszínű, milyen pártállású vagy hol lakik, aki a neten-weben csupán a hosszútávú eredményekre figyel. Szóval amikor a megrendelő olyan iparágban ad megbízást keresőoptimalizálásra, SEO-ra, amelyben a saját városom évszázados múltú büszkesége is érdekelt (volna).

Területi elv nem létezik az internetes bérmunka világában

A piacon nincs vacakolás.Területi elv meg pláne nincs. Hogyan is volna az Internet korában?!
Fájó szívvel ugyan (ez legyen az én bajom), de a munka eredményeként a bennem bízó, távoli megrendelő áruját fogom élre vinni a keresőkben! Kíméletlenül! Mert a hírnév, az enyém (ha az nem is évszázados), kötelez!
Tudathasadásos állapot? Az!
De az Internet ilyen.

Kapcsolódó linkek:

Kertápolás tavasztól őszig

Válasz Tamas Habonnak - a grillamarketing

Gerillamarketing

A szűk idő a lényeghez terel, s nem pontonként, hanem a kérdések logikája szerint (még pontosabban a saját logikám szerint) fogok haladni, hogy kérdéseidre a válasz megszülessen.

A web2.0 előtti homályos időket :-) az egyirányú információ áramlás jellemezte. A változás lényegét ebben az egy idézett mondatban "megfoghatjuk":

” Az internetes marketing beszélgetés, dialógus, a reklám viszont természeténél fogva monológ.”

Brent Marhall (Forrás: Matt Haig – Online stratégia kialakítása)

A válasz lényege: a web2.0, mint dialógus

Vagyis a web2.0 előtt a monológ jellemezte a céges megjelenéseket az online terepén is, azóta viszont rohamléptekkel formálódnak újabbnál újabb eszközrendszerek, megoldási csatornák, amelyek a párbeszéd  megvalósíthatóságára épülnek. A párbeszéd persze nem csak textet jelent, hanem fotókat, videót is, akár együttes jelenléttel. (YouTube, Flickr).

A korábbi egyirányú "duma" és annak eszközei (e-mail, sms, statikus honlap...) helyett ma már az a jellemző, hogy a barátok komplett időtöltést "nyújtanak" pl. a Facebookon, ahol saját információikat, műsorokat osztanak meg, ajánlanak és társalognak. Ez a fejlődési irány - a technikai, technológiai fejlődéssel és az internet elérhetőségének növekedésével -  időt, teret és pénzt von el a hagyományos médiától, ha egyelőre nem is megszüntetve, de erősen átrendezve azt.

(Pl. a reklámtőke átirányítása a tv-ből az internet felé - konkrét adatokat a most megjelent Reklámszociológia c. könyvben találhatsz; Virányi Péter, Gondolat Kiadó, Budapest, 2010. De láthatod a print sajtó vergődését is, a kísérleteket, ahogy a nyomtatott sajtó próbálja átmenteni magát az online megjelenését erősítve.)

Mindennek fényében értelmezendő, hogy a céges blogok is megjelentek és mindenféle guruk szórják számolatlanul a szabályokat, hogy a céges blog legfontosabb tíz szabálya, a céges blog szerkesztésének 100 követelménye és hasonlók: hidd el, a hét törpe talál ki ilyeneket, az óriások viszont szellemi élményt nyújtó cégblogot vezetnek, mégha kisvállalkozók is. Ilyen teszem azt a Bélyegzőexpressz blog vagy Héder Sanyi kreaktivista blogja is (mármint nem hét törpés, hanem egy óriásos!)

Vagyis a blog minősége az azt vezető ember minőségétől, felkészültségétől, szerkesztői képességétől, írásképességétől, kép- és videószerkesztői képességétől függ.
Részben a látogatottsága is. Ezt úgy értem, minél jobb, annál kevesebben látogatják. Hiába na, a Maslow-piramis alján lévő dolgok, élen a szexipari teljesítményekkel - ezek a fontosak. Két formás női láb mindenképp vonzóbb, mint két szép egyenes, őszinte mondat a magyar valóságról.

A magyar online vidéke olyan, mint amilyen az e-kultúra állapota. Az pedig borzalmas. Ennek tényadatait Csepeli-Prazsák Örök visszatérés c. munkájában találhatod. (Ennek a könyvnek blogja is van! http://www.orokvisszateres.hu/ )

***

Blogok és gerillamarketing

Tényleg vezetek blogokat. Szakmai blogot ( https://seo-keresooptimalizalas.eu/ ) és szabadidős komplex blogot is (https://blog.joljarok.hu/), és szatelit blogokat is különböző blogszolgáltatóknál (hogy képben legyek).
A bloggert a tudomány egyes képviselői szerint négy dolog vezeti a klaviatúrához: az önismeret-öntisztázás -; az érdekérvényesítés -; társas viszonyok kialakítása -; a társadalmi kontroll igénye.

Ugyanezek az elemek érvényesülnek szerintem a cégblogok esetén is, csak ott - mivel nem személyről, hanem cégről van szó - kicsit másképpen fogalmazunk: az érdekérvényesítés nyilvánvalóan eladást jelent, párt esetén szavazatszerzést, vallás esetén hívek megnyeresét...
A társas viszonyok lényege ebben az esetben a modern marketing felfogása arról, hogy brandet csakis közösségben lehet sikerre vinni. Épp most olvasom, hogy a facebook rajongókért vívott csatában Túró Rudi vezet - és már önmagában ez a terjedő hír is túrórudizabálásra serkent, vagyis potenciális forgalomnövelő hír.

Nálam a blogvezetés tudatos elemekkel tarkított spontán önkifejezés.
Tudatos, hogy szétválasztom valamelyest a szakmai és a magánblogot (a SEO iránt érdeklődőt aligha érdekli, hogy az asszony szerint rosszul mosogatok).
Tudatos, hogy a szakmaiság mellett olykor társadalmi elkötelezettséget is felvállalok. Ugyanis úgy gondolom, hogy ma Magyarországon a konzervativizmus küzd a liberalizmussal, s ha a konzervatívok hegemón szerephez jutnak, akkor nem csökkenni, hanem nőni fog a lemaradásunk.
Még számos ilyen tudatos elemet sorolhatnék, de ebből egy sem volna, ha nem volna kikerülhetetlen belső szükségletem az önkifejezésre, vagy a késztetésem a "harcolni az igazságért".

Átmeneti idő: blogról facebookra?

Most úgy látom, hogy a blog felől megindult az átállás a Facebookra.
Valószínűsítem, hogy a bloggerek fészbukkerekké lesznek, hogy megmaradhassanak bloggernek. (Távoli hasonlattal: újságok offline-online átállása).
A marketingben óriásira duzzadt az online marketing ismeret- és munkaszükséglete. Pedig a tudatos, személyre szabott - olykor társadalmi veszélyeket is előidéző - E-világ uralma csak most kezdődik.
***
Kapcsolható tartalmú blogbejegyzések:

A blogstratégia és a szakmai blog előnyei

Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire

A keresőben keresem: kereső

Keresés

google_nyugilaszti.png
Google: a labda el van vetve!

A Google novemberi ügynökségi napja is olyan volt, amilyennek egy ilyen napnak lennie kell. A vendéget reggelivel, ajándék tollal és Google nyugilasztival fogadták. Meg néhány kivetített találattal a Google keresőből.
Ez utóbbiakból megtudhattuk, hogy a magyarok legkeresettebb öt celebje között csak két magyar található: Daróczi Dávid és Mr. Csikicsunáj. (Vagyis a jó magyar celeb vagy halott vagy egy teljesen lökött figura kell legyen, csakis ezekkel az ismérvekkel kerülhet a keresettek élvonalába.)

Külföldi érdeklődés Magyarország iránt

Persze az is kiderült, hogy Magyarország iránt is mutatkozik külföldről némi érdeklődés, amelynek középpontjában nem a forradalminak mondott kétharmados választás, hanem az angol-magyar futballmérközés és a vörösiszap iszonyata áll.

Hja, focistának kéne menni - talán erről jutott a Google Magyarország ajándékozási felelősének eszébe a Google labda, amit markolászhatott ki-ki az esetleg nem kedve szerinti eredmények láttán.

Keresem a keresőm

Lopva az ötletből, most én is megkérdeztem a Google keresőt, vajon a keresők terén hogyan is állunk!? És láss csodát, a kereső szó beütésére nem a keresőkirály az első, és ezzel máris ellenpróbára késztet. És ekkor újabb csoda történik: a BING-ben sem keresőt kapunk az első helyekre.

Ismeretek a piacról

Ám tegyük félre a tréfát (amellyel viszonoztam most a Google ajándékát, a nyugilabdát), és valljuk be, számos hasznos információt kaptam a magyar online piaci helyzetről, a karácsonyi online-offline vásárlási szokásokról, az AdWords és más Google programok újdonságairól, a mobiltelefónia térnyeréséről és az ebben rejlő piaci lehetőségekről.
Azt például nem sejtettem, hogy a magyar KKV-ék 55%-a még mindig nincs jelen a neten és a bemutatott érveik is megdöbbentettek.

Az ügynökségi részvétel a nyári alkalomhoz képest láthatóan erősen gyarapodott, így nyugodtan megállapíthatom: a Google kitűnő szövetségeseket talált a magyarországi online piac meghódításához. Persze ezt fordítva is megfogalmazhatom: a magyar piaci szereplők jelentős támogatást kapnak a Googletól az ésszerű, hatékony, üzleti online jelenlét megszervezéséhez.

***

Google és SEO:

A Google koszorúja a SEO sírján?

A keresésről:

Az online kereső ember dilemmáiból

***
SEO a honlapunkon: SEO keresőoptimalizálás

A tetszés megnyilatkozási formái az interneten

 A tetszés, a kapcsolódás az interneten: alap a közös cselekvés

Ha kutatási témákat kellene rögzítenem magamnak, akkor minden bizonnyal ott szerepelne a sorok között "A tetszés megnyilatkozási formái az interneten" elnevezésű sor is.
Zárójelben máris olyan dolgokat írnék, hogy visszatérés egy online tartalomszolgáltatóhoz; rendszeres olvasóvá válás (az "olvasó" akár videó-nézőt, netrádió hallgatót is jelenthet); hozzászólás, majd rendszeres hozzászólás egy web2.0-ra épülő webegységhez; a like gomb megnyomása a Facebookon és a rajongóvá válásfollowing (követés) a Twitteren.

Közösségi platformok, social media, közös munka

Az igazi kötések azonban a közös tevékenységek alapján alakulnak ki, vagyis a közös alkotások-játékok mentén, s az igazi tetszés az, amikor ezek a közös tevékenységek ismételhetővé válnak.

Most éppen ezt élem meg, amikor a pécsi szerelmi sóhajok virtuális védnöksége után a pécsi lakatfal baráti társasága megalakításán "fáradozom". Másokkal együtt!
Íme, a nyomok:
Virtuális védnökség: a szerelmi sóhajt vállalom!

Szóval emögött sejlik fel az igazi tetszésnyilvánítás - amelynek ereje minőségében más, mint egy-egy like gomb megnyomás. Emögött, hogy a régi barátok újra fordítanak, közzétesznek, linkeket adnak.
Pécsett amúgy hamarosan "bezár" az EKF éve - utolsó alkalmak nyílnak az internetes felkészülésre, mert hamarosan elfogy az év és az évvel együtt a programok népszerűsítésére, reklámra költhető kétmilliárd (és minden egyéb pénz is) és velük együtt a fokozottnak mondott, Pécsre irányuló figyelem is. És eközben azt látjuk, hogy az internetes jövő értő megalapozására nemigen költöttek az EKF-et irányító hölgyek és urak.

Mi viszont, akik a Pécsi Internet Akadémiát alapítottuk, éppen azt szeretnénk elősegíteni, hogy a közösségek, a civil szervezetek érvénnyel szólhassanak céljaikról, önmagukról. Ha ez nem a korszerű kultúra része - akkor fogadjuk el, hogy barbárok maradtunk kedves elvtársaim és kedves uraim! Barbárok, akik között az erő és a sunyiság az úr!

***
Témánkba vág

Válasz Thomas Csizmadia gerillamarketing kérdéseire

SEO és interakció. A párbeszéd az online marketing lényege.

SEO és blog hozzászólás

Kedves netbarátom e-mailben írta meg, hogy a Blogger-en lévő gerillamarketing blogom egyik bejegyzéséhez szívesen hozzászólt volna, ha megtalálta volna ott az interakció lehetőségét!
Gyors iramban rápillantottam a blogspot.com-on "üzemelő" satelit blogomra és elhülve láttam: bizony, a Google által ajánlott terven, amit használatba vettem, a legkisebb betűnagyság éppen a hozzászólásoké.

A web 2.0  lényege a kapcsolódásokban és az interakció lehetőségében rejtezik. És éppen a Google, a web 2.0 élharcosa ne tudná ezt? Hiszen pont az ellenkezőjét teszi a Blogger-en annak, amit tennie kéne - vagyis a grafika, a megjelenítés erejével is e két lehetőség eszközeit kellene kiemelnie.

Tovább

Seologia: hogyan lettem seológus

A keresőoptimalizálás mindenütt ott van

Facebook SEO
Facebook SEO, seologia

Vigyázat! A bejegyzés több, mint tíz éves, nagyon sok minden megváltozhatott azóta!

A Facebook a lúdas abban, hogy  e kies tájon seológus lettem, ahol pedig a webmarketing, seo tanácsadó címmel tulajdonképpen jól elboldogultam. De az történt, aminek történnie kellett: a tudatos cselekvés áldozata lettem :-)
Mert ahogy a vállalkozása hírnevét, a piaci jelenlétét - az online marketing törvényei szerint - tágítani akarja valaki,  az nyilvánvalóan előbb, mint utóbb, a közösségi hálózatok számos ág-bogán meg fog jelenni.
És így hamarosan ott találja magát a lájkoló fészbukkerek között a Facebookon is.

Tovább

Amikor a politikai marketing szétzilálja a jelentéstartalmakat

Politikai marketing a lakatfalon
Hadi lakatot a lakatfalra?

Olvasom a mai Dunántúli Naplóban a hírt, amely arról tudósít, hogy Hende Csaba honvédelmi miniszter úr a Tubesre - a mégsem itt építendő NATO-lokátorhoz - vezető úton leszedte a pécsi önkormányzat által lelakatolt sorompóról a lakatot. A lap megírja még, hogy mindez a pécsi polgármester baráti  jelenlétében történt. A miniszter úr a lakatot mindjárt át is adta a Civilek a Mecsekért Mozgalom képviselőjének, aki kilátásba helyezte, hogy a lakatot várhatóan a pécsi lakatfalra fogják kattintani. Ez nem politikai marketing rávetítése egy civil objektumra?

Tovább

Új domainen futtatná a blogját?

Új domain - a minta: seo-keresooptimalizalas.eu

Nem kis feladatra vállalkoztam, amikor a régi, aloldalon elhelyezett, Keresőoptimalizálás, SEO blog-ból (bognarstudio.hu/blog) olyan blogot akartam varázsolni, amely a seo kifejezésre optimalizált. Igen ám, de egy évek óta működő blogra százával-ezrével mutatnak linkek és ezeket a linkeket, mélylinkeket nem akartam elveszíteni. A kézzel történő átállítás szóba sem jöhetett, 255 bejegyzésnél ez vállalhatatlan feladat.  Az ezernél több hozzászólást is meg akartam őrizni - vagyis szerettem volna, ha a régi módon is és az új aldomainen, az új címeken is el lehessen érni mindent.

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil
google-site-verification: google9b6fef48f2b390e9.html